fbpx
Senaste
Minusresultat för IntersportZoégas b(r)ygger för framtidenCoop ställer om i DegerforsCity Gross stöttar böndernaGurkskörden är igång i SkåneSuccé för GW bland kändisvinernaFler vill låna i sommarFler handlare vill hjälpa bönderFler ska lära sig brygga ölAllt fler har koll på ”bäst före”Skadegörelse mot Ica-butikVarubrist efter bra försäljningLax och tonfisk i handelskrigStarbucks slopar plastsugrören680 000 laxar på rymmenBra junimånad för IcaIca-butik stöttar böndernaStor strid inom svensk ostnäringSkånsk matsatsning i konkursLidl öppnar i Solna centrumBrothers och Polarn o Pyret uppåtGlobal e-handel hotar jobbenHemkört i hela landet föreslåsCoop återkallar havredryckHär är fotbollsmat(ch)en hos IcaEniga om tillträdesförbudMatlust klimatsmartast i AlmedalenCoop nyöppnar i SvanskogMer vildsvinskött till folketSlutar sälja engångsartiklar i plastTvingades utlösa överfallslarmetDe är nya kvinnliga nätverketSexleksaker Ekos nya satsningOnly siktar på 50 svenska butikerEcoliving söker nytt kapitalLugnare och bättre med frukostNya drycker = ny(ttig)a drycker”Svenska bär toppen för tarmen”All sommarrea i samma portalBra för Norge – dyrare i SverigeKlarna diskriminerade 100-åringFärre besökare – ökad försäljningTre av tio väljer vegetarisktCoop stänger i SträngnäsVarnar för julhandeln redan nuPraon är tillbaka – många till handelnHögtryck för skånska gårdsbutikerEko öppnar i Örebro och SundsvallE-handel kräver nya matpackHallandsbonde ny vice hos ArlaGladare av nyttig matKarma och Matsmart cirkulära topparUng Hemköp-handlare prisadBondens skafferi öppnar idagVar femte utsatt för hotVinstlyft för Kappahl – som vänt?69 hållbara förslag från AxfoodHur påverkas vi av proteinhetsen?Lägre dioxinhalt i ekoägg nuNormal når målet 30 butiker i årHög konsumtion oroar mestTvå nya chefer hos NettoIca kritiseras för ölreklam”Ska finnas hos alla med delikatessdisk”Fem e-handelsfakta som är myter…Varnar för tuff sommarDärför lämnar Louise König CoopIca lyfte HBTQ i tv-reklamSå ska matsvinnet halverasSå e-handlar du smartareÖppnar Stora Coop i SpångaSkapar 12 000 sommarjobbElgiganten rekordökade vinstenBra och mindre bra kring matsvinnLilla Coop i lilla SunnemoFirar midsommar alkoholfrittSatsar på Kravmärkt charkråvaraNu ska vi lukta…grill!Tar över Pressbyrån och 7-ElevenLjungberg ny vd för digitalhandelnTill midsommar vill vi äta svensktAxfood och Lidl knaprar på CoopSverige fyra i vegotrendenHandlarna mer optimistiska i juniMiljön viktigare än snabb leverans

Ingen dramatik business as usual – Fast lite bättre

By on 30 October 2017
apohem-300x336

Det händer saker kring Butikstrender och det är vi glada över.
Även om det innebär att vi måste ta udden av krigsrubriker hos våra konkurrenter.
Vi har haft fullt upp med att sätta rubrikerna till Butikstrender 9/2017 som just kommit ut.

I somras tvingades vi göra en tillfällig inbromsning i verksamheten när arbetsbelastningen för tidigare företagsledning blev för hög och vi hade otur i några rekryteringar.
Vår tidigare ägare och VD har lämnat och att vi fortsätter i vårt segertåg i ett nytt bolag.

Den redaktionella och den kommersiella delen av Butikstrender är i samma händer som tidigare och samma team jobbar med att bygga vidare på tidskriften.
Utgivare av Butikstrender är nu Trend Publishing Scandinavia AB och som VD återfinns Dunia Jamil, med en gedigen erfarenhet av branschen.

”Tempot i dagligvaruhandeln är högt – liksom vårt.
Det har aldrig varit så omvälvande, så spännande och så intensivt att följa branschen.
Och aldrig så roligt. Det är därför vi nu – direkt när vi tryckt på knappen för Butikstrender 8/2017 – redan är igång med nummer 9.” – Säger Dunia Jamil,

Även i fortsättningen ska ni få dagligvarubranschens snabbaste, hetaste och viktigaste nyheter via Butikstrender. I likhet med ett känt tyskt bilmärke vars namn är tre bokstäver långt vill vi säga mottot för Butikstrender är att ”Vi följer inte utvecklingen – vi leder den”.

Det gör vi med massor av planer  inför 2018, både för vår tidskrift i print och för arbetet med att utveckla butikstrender.se, nyhetsbrev, sociala medier samt bonuserbjudanden för våra kunder och läsare.

Häng med oss på en fascinerande resa genom nutid och framtid.
Vi ses i spalterna – och i butikerna!

 

 

 

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.