fbpx
Vill du medverka i vår inlaga Grill & Kalla Drycker? Kontakta annons@butikstrender.se Sista materialdag 4 april.

46 miljoner kr till Rosa bandet

By on 2 november 2018

Nu kan Ica summera årets insats i Rosa bandet-kampanjen.
Kunder och butiker har tillsammans samlat in 46 miljoner kr till Cancerfonden.
– Fantastiskt att se, säger Ica Sveriges vd Anders Svensson.

Under oktober månad har ett större antal utvalda Ica-varor sålts för att bidra med pengar till Cancerfonden.
Dessutom har det symboliska rosa bandet, i år designat av Bea Szenfeld, sålts och dessutom har Ica haft en specialdesignad papperskasse som sålts i kampanjen.

Nu kan Ica Sverige presentera resultatet och tillsammans har kunder och butiker samlat in 46 miljoner kr i årets Rosa bandet-kampanj.
– Det är fantastiskt att se det stora engagemang som butikerna och kunderna visar år efter år för att stötta svensk cancerforskning, säger Ica Sveriges vd Anders Svensson.

Han pekar också på den stora mängden lokala initiativ
– Förutom den stora mängd rosa varor som sålts finns också många lokala initiativ. Till exempel skänkte samtliga Ica Supermarket-butiker en procent av sin omsättning under en dag i oktober. Med gemensamma krafter gör vi skillnad, säger Anders Svensson, vd ICA Sverige.

I Arvika arrangerade handlaren Anette Wiotti en rosa VIP-kväll.
– Vi hade en rosa VIP-kväll där en trerättersmiddag med kock auktionerades ut i butiken. Högsta budet gick oavkortat till Cancerfonden, berättar Wiotti.
– Vi hade även en promenad i skymningen med facklor och rosa mössor där 100 kronor skänktes för varje deltagare. Det engagemang och den tacksamhet våra kunder visar en sådan här kväll och månad är stort, säger Anette Wiotti, handlare med Ica Kvantum-butik i Arvika.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.