5.3 miljoner kr från Ica till Childhood

By on 16 January 2018
9541828-view-from-bicycle-spoke-on-kids-with-helmets

13 är inget oturstal.
Beviset?
Ica Sveriges julkampanj för World Childhood Foundation där en del av priset för 13 varor gick till organisationen och gav 4,7 miljoner kr.

World Childhood Foundation arbetar mot våld och sexuella övergrepp på barn i Sverige och i övriga världen.
Organisationen var målgrupp för Ica Sveriges julkampanj 2017.

I Icas julsortiment fanns 13 utvalda varor där mellan 50 öre och fem kronor per vara gick till Childhood veckorna 47-52.
Kampanjen #merdegtillungarna på instagram, där Ica skänkte 25 kr för varje taggad bild på saffransbaket, ingick också i kampanjen där Icas kunder också kunde skänka sin bonuscheck till Childhood.

Totalt samlade de här aktiviteterna in 4,7 miljoner kr till Childhood.
– Vi är stolta över att tillsammans med våra kunder och Ica-butikerna bidra till Childhoods viktiga arbete med att förebygga övergrepp mot barn säger Ica Sveriges vd Anders Svensson som konstaterar att Ica stöttat Childhood sedan 2003.
– Det känns lika aktuellt nu som då, konstaterar Anders Svensson.

Det var inte bara Ica Sverige som bidrog till Childhood i juletid. Hos Apotek Hjärtat såldes Childhood-armband och 16 produkter där två kronor per produkt gick till Childhood.
Ica-banken hade en gåvoknapp kunderna kunde skänka genom och de här aktiviteterna samt Ica Sveriges kampanj gav tillsammans drygt 5,3 miljoner kr till Childhood.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.