Söker du en artikel?  

Sök
Stäng denna sökruta.

Läs våra e-magazine

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

20 snabba.

Fräsch uppgradering för Myrornas flaggskepp

Den 26 mars nyöppnar Myrorna Ropsten, Myrornas största butik i Stockholm. Efter en rejäl uppfräschning erbjuder man nu en mer inspirerande shoppingupplevelse för att göra second hand tillgängligt för fler och möta den ökade efterfrågan på hållbar handel.

Fortsätt att läsa »

Kiviks Musteri satsar på kärlek

På Kiviks Musteri, känt för sina äppelprodukter och långa traditioner, tar man nu ett steg in i framtiden genom att plantera över 200 000 äppelträd av en ny sort – Red Love. Denna ovanliga sort, med sitt röda fruktkött, är ett nytt tillskott till den imponerande samlingen.

Fortsätt att läsa »

Innovativ marknadschef tar rodret

Olivia Gelin, tidigare marknadschef på El Taco Truck, tar nu täten som marknadschef för munvårdsutmanaren The Humble Co. Denna svenska del av Humble Group fokuserar på att tillverka och sälja hållbara och innovativa munvårdsprodukter.

Fortsätt att läsa »

Coops satsning för året runt-tomater

Från sommaren och framåt kommer svenskodlade tomater att vara betydligt mer synliga i Coops butiker, tack vare en ny växthusodling i Frövi, några mil norr om Örebro. I samarbete med Svenska Odlarlaget kommer Coop att stå för en tiondel av den årliga tomatkonsumtionen i Sverige.

Fortsätt att läsa »

ICAs Entreprenörspris 2024

För sjunde året i rad kommer ICAs Entreprenörspris att delas ut till företagare som exemplifierar ICA-handlarnas anda och som har gjort en positiv skillnad i Sverige genom sitt entreprenörskap. Årets finalister har nu blivit presenterade, fem i kategorin ”Årets Lokala Hjälte” och fem i ”Årets Lokala Hjälte Junior”

Fortsätt att läsa »

Finalisterna till Svenska Franchisegalan 2024

De partnerfinalister som ska tävla om priserna vid Svenska Franchisegalan 2024 har nu blivit klara. Galan, som kommer att äga rum den 26 april på Grand Hôtel i Stockholm, är en årlig händelse där företag inom franchisebranschen hyllas för sina framstående prestationer.

Fortsätt att läsa »

Framgång i forskningsprojekt om barriärförpackningar

Efter mer än två års arbete är forskningsprojektet Circ Pack avslutat med positiva resultat. Projektet, initierat av Svensk Plaståtervinning med samarbete från bland annat RISE, IVL Svenska Miljöinstitutet och Näringslivets Producentansvar (NPA), syftade till att utforska möjligheterna för återvinning av flexibla barriärförpackningar, som vanligtvis används för livsmedel.

Fortsätt att läsa »

Swish erbjuder nu självskanning i Appen

Nu tar Swish ett stort steg framåt genom att lansera en innovativ självskanningstjänst direkt i sin app. Den nya funktionen gör det möjligt för kunder att enkelt själva skanna sina varor och betala direkt i Swish-appen, vilket innebär en smidigare och snabbare shoppingupplevelse för miljontals användare.

Fortsätt att läsa »

Nya kategorier i Svenska Designpriset

Svenska Designpriset, Sveriges främsta tävling inom grafisk design, firar sitt 20-årsjubileum med nya initiativ för att öka mångfalden inom designbranschen. Årets tävling introducerar tre nya kategorier för att inkludera fler aktörer och reflektera den dynamiska utvecklingen inom design.

Fortsätt att läsa »

Över 6 miljoner kronor till Vi-skogen

Under 2023 samlar Coops pantautomater in över 6,1 miljoner kronor till Vi-skogen genom Biståndsknappen. Detta initiativ har sedan 2004 genererat över 125 miljoner kronor till organisationen, som arbetar för hållbart jordbruk och att lyfta människor ur fattigdom i östra Afrika.

Fortsätt att läsa »

Vi äter för lite frukt och grönt

Den årliga Vegocracy Report 2024 är här och den ger en inblick i svenskarnas matvanor och attityder. Trots att majoriteten anser att det är viktigt att äta hälsosamt, äter endast 9 % av svenskarna tillräckligt med frukt och grönsaker enligt de rekommenderade riktlinjerna.

Fortsätt att läsa »

Glassiga nyheter för våren

Våren är äntligen här och med den kommer en rad härliga nyheter från den svenska premium glassproducenten Lejonet & Björnen. Idag lanserar de flera spännande smaker och introducerar även ett helt nytt produktsegment.

Fortsätt att läsa »

McDonald’s-restaurang under utredning

Miljö- och hälsoskyddsenheten har under den senaste tiden mottagit flera anmälningar om misstänkt matförgiftning kopplade till en McDonald’s-restaurang i Mellansverige. Dessa anmälningar är bara de senaste i en serie av rapporter under det senaste året som har pekat på potentiella hälsorisker för kunderna på restaurangen.

Fortsätt att läsa »

EU planerar att införa straffavgift

Enligt källor som har rapporterat till Financial Times är EU-kommissionen förberedd att introducera en tullavgift på ryskt spannmål för första gången under krigstiden. Det förväntas att kommissionen inom de kommande dagarna tillkännager en tullavgift på 95 euro per ton för importerat spannmål från Ryssland.

Fortsätt att läsa »

Matsvinn och vattenförbrukning

Enligt färska siffror från maträddar-appen Too Good To Go visar det sig att de livsmedel som svenskarna slänger mest av kräver hundratals liter vatten för att produceras. I en tid när vi står inför utmaningar som klimatförändringar och vattenbrist är det avgörande att sprida kunskap om detta dolda samband.

Fortsätt att läsa »

Hållbara transporter med vätgas

ICA tar ytterligare ett stort steg mot fossilfria transporter genom att inleda tunga transporter drivna av vätgas i samarbete med MaserFrakt. Transporterna, som kommer att leverera varor till ICA-butiker och lager i Dalarna, Västmanland och Gävleborg, markerar ett viktigt steg mot att uppnå ICA Gruppens mål om helt fossilfria vägtransporter senast år 2030.

Fortsätt att läsa »

Matlådans dag den 23 mars

Matsvinn är en av de största utmaningarna i vår tid, och FN har satt upp målet att halvera det globala matsvinnet fram till 2030. För att uppmärksamma och bekämpa detta problem instiftades Matlådans dag den 23 mars redan 2017.

Fortsätt att läsa »

Expanderar med tre nya butiksöppningar

Never Closed fortsätter sin framgångsrika expansionstakt genom att öppna inte mindre än tre nya butiker. Den nya etableringen inkluderar platser i Hässleholm, Viby och Barkarby, vilket markerar ett steg framåt i företagets strävan att göra obemannad handel tillgänglig och bekväm för fler människor.

Fortsätt att läsa »

Använder TikTok för att nå unga kunder

Prylkedjan Clas Ohlson strävar efter att nå ut till en yngre kundgrupp, och en del av deras strategi involverar sociala medier som TikTok.

I en tid där detaljhandelsföretag kämpar för att locka en ung målgrupp, har Clas Ohlson valt att fokusera på digital marknadsföring.

Fortsätt att läsa »

Kontrovers kring hamburgerrestaurang

Planerna på att öppna en ny hamburgerrestaurang på Olsborgsvägen 17 i Vallentuna har väckt starka reaktioner bland lokalbefolkningen, med grannar som nu protesterar mot etableringen. Initiativet till protesterna kom bara några veckor efter att nyheten om restaurangens planer blev offentlig.

Fortsätt att läsa »

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil