Appanvändare handlade mer Black Friday

By on 1 december 2017
bd275e646d369747_800x800ar

Den amerikanska importen Black Friday har slagit rot i Sverige.
Nu rapporterar Wrapp att årets svarta fredag gav en markant ökning hos dess användare.

Wrapp är ett svenskt techföretag som erbjuder en belöningsapp kopplad till betalkortet och finns idag i Sverige och Finland. De siffror företaget redovisar idag bygger på Wrapps svenska användare.

När det gäller mode redovisar Wrapp en försäljningsökning på 368 procent hos sina appanvändare och att antalet transaktioner ökade med 288 procent.
Eftersom snittkvittot har ett belopp runt 500 kr kan vi anta att man under Black Friday gör fler småköp istället för att passa på att välja mer exklusiva plagg.

Inom teknik genomförde Wrapps användare 255 procent fler transaktioner jämfört med en genomsnittsdag och totalt en ökad handel med 988 procent.
Den tredje kategorin Wrapp redovisar är barn och fritid och där ökade Wrapps användare inköpen med 577 procent byggt på samma jämförelse som inom tekniksektorn.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *