Arla satsar på (p)osten

Arla lanserar en webbshop med färdiga ostprovningar.
Ambitionen är att även sälja ostar som kan vara svårare att få tag på i butik.

Arlas tema Älskade ost lanserar nu en egen webbshop. Ambitionen är att man ska kunna köpa färdiga ostprovningar och lite mer svåråtkomliga ostar där.
Man vill även kunna saluföra och sprida kunskap om lite mer ovanliga ostar och lära ut hur man uppskattar olika smaknyanser med mera.

De ostprovningar den nya webbshopen erbjuder kommer i tre varianter.
Det är en klassisk provning, en med svenska ostar och en med utländsk hårdost.

– Vi älskar ost, och vill göra riktigt bra ostar tillgängliga även för de som kanske inte har ett enormt utbud nära hemmet, säger Malin Hammarström som är ansvarig för dessertost hos Arla.

Utöver ostprovningarna kommer Älskade ost i nuläget att sälja två julpaket – det ena med en hel Ösarps cheddar och det andra med klassiska Kvibille ädel och en hel Kvibille cheddar.
– De klassiska ostarna kan vara svåra att få tag i under julperioden, då det är många som vill äta under julhelgen. Särskilt hela cheddarostar kan vara knepiga att hitta, konstaterar Malin Hammarström.