fbpx
Vi vill ut och träffa våra läsare! Har du några nyheter? Händer det något roligt i er butik? Kontakta redaktionen@butikstrender.se . Tjipp!

Åtta sekunder ska sälja lokalt

By on 16 April 2019

Drygt ett år efter att Fodi öppnade sin lokala satsning på mat på nätet lanserar man nu ett reklamkoncept som ska förankra varumärket.

9 april förra året lanserade Fodi sin lokala matbutik på nätet och fanns då tillgänglig för kunder i Bromma.
Idag har man breddat sig och har adderat Vällingby, Hässelby, Spånga, Danderyd, Solna och Sundbyberg till konceptet.

– Första året har framförallt handlat om att etablera oss inom våra områden och nå ut med vårt varumärke. Att se till att Fodis logga och färg blir en tydlig del av folks vardag. Nu är det dags att ta nästa steg i vår kommunikation och börja bygga känslor för varumärket säger Jonas Axelsson, marknadschef hos Fodi.

Konceptet utspelar sig nu i åttasekunders-format kring matbordet hos olika karaktärer i det fiktiva samhället Fodiville. Fodiville är inte riktigt Bromma, inte riktigt Solna, inte riktigt någon svensk förort utan en mer alternativ och något mer skruvad värld.
Tanken är att man ska få följa matborden och de något skruvade karaktärerna i Fodiville i en lång tid framöver och att den mesta av Fodis kommunikation ska bäras inom konceptet.

– Jag är jättenöjd med resultat av vårt arbete och tror att produktionen och den vidare storytellingen bara kommer bli bättre med tiden, säger Jonas Axelsson.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.