fbpx
Vi vill ut och träffa våra läsare! Har du några nyheter? Händer det något roligt i er butik? Kontakta redaktionen@butikstrender.se . Tjipp!

Bra kundservice = nya köp

By on 23 May 2019

Personalen är den viktigaste faktorn för att butiken ska bli mer lönsamhet och kunderna mer lojala.
83 procent av de svenskar som svarat i en ny undersökning säger att bra kundservice ökar sannolikheten för att man ska göra nya köp.

Det är företaget Reflexis som ligger bakom en ny kundundersökning där drygt 1 000 svenska konsumenter fått svara på frågor kring service och kundbemötande.
I undersökningen framgår tydligt att personalen är det viktigaste för butiken när det gäller att nå lönsamhet och varumärkeslojalitet.

Personalen kan lyfta fysiska butiker till nya nivåer, konstaterar Alexis efter undersökningen där 71 procent säger att bra service från personalen främjar lojaliteten och 75 procent menar att bra kundservice får dem att handla mer.

Samtidigt har kraven ökat, inte minst när det gäller tempot i servicen.
75 procent av de som svarat kan tänka sig högst fem minuters väntetid innan de får service – annars lämnar de butiken.
78 procent konstaterar att snabb och uppmärksam service från personalen är helt avgörande för deras köpbeslut.

Läs mer om vad kunderna kräver och personalen kan ge i Butikstrender 6/2018

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.