fbpx
Vill du medverka i vår inlaga Grill & Kalla Drycker? Kontakta annons@butikstrender.se Sista materialdag 4 april.

Brett urval till Natural Products

By on 16 oktober 2018

Det drar ihop sig till Natural Products på Malmömässan.
Där handlar mycket om ekologisk livsstil och naturlig hälsa.
– Årets viktigaste evenemang för oss, säger Paradisets grundare Johannes Cullberg.

Det är 14-15 november som Natural Products Scandinavia återigen intar Malmömässan för att presentera de senaste trenderna och forskningsrönen inom naturlig hälsa och välbefinnande i de nordiska länderna.

Det blir i år ett brett urval av inköpare som besöker mässan. Ur listan presenterar arrangören inköpare som Aldi, Wemake, Life, Helsekost, Holland & Barrett, Åhléns, Matas, Dansk Supermarked, 7-eleven Denmark, Ikea, H&M, Coop Trading, Netto och Magasin du Nord.

För inköparna handlar det om att hitta de senaste nyheterna och ta del av viktig kunskap kring exempelvis marknadsstatistik, tillväxtmöjligheter och konsumentbeteenden.
För utställarna handlar det bland annat om att skapa nya, viktiga kontakter och kommersiella möjligheter.

Johannes Cullberg, vd och grundare av ekologiska livsmedelskedjan Paradiset, kan konstatera vad mässan är och varit för hans utmanarsatsning.
– Natural Products Scandinavia och Nordic Organic Food Fair är året viktigaste evenemang för oss, slår Cullberg fast.
– Det var här vi hittade våra första leverantörer och vi deltar varje år. Om du inte deltar här så går du miste om många möjligheter att ta dig in på de bästa butikernas hyllor, menar han.

Johannes Cullberg kommer för övrigt att hålla ett föredrag under mässans första dag kring ämnet tre nyckellösningar för att ta ekologisk mat till nästa nivå – billigare mat, bättre teknik och ökad anpassning till individen.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.