fbpx
Vill du medverka i vår inlaga Grill & Kalla Drycker? Kontakta annons@butikstrender.se Sista materialdag 4 april.

Byter logotyp och visuell identitet

By on 9 januari 2019

”Stark, tidlös och relevant”.
Det handlar om Axfoods beskrivning om nya logotypen.
Efter 20 år uppdaterar koncernen.

Axfood byter visuell identitet och logotyp efter nästan två decennier.
Den nya formen ska enligt ett pressmeddelande både ”visa ett modernt och progressivt koncernvarumärke” och ”bygga en starkare kultur internt”.

– Vi har tagit stora kliv inom många områden och har såväl utvecklat vårt erbjudande och vår tillgänglighet som expanderat verksamheten med fler butiker, e-handel och nya segment, påpekar koncernchefen Klas Balkow.
– Vi har även tagit steg för att möta morgondagen med digitalisering och automatisering och har som koncern utvecklats mycket sedan starten. Nu följer även formen med, sammanfattar Balkow.

Tanken är att den nya visuella identiteten ska spegla en verksamhet i tiden.
Samtidigt ska den nya logotypen vara ”stark, tidlös och relevant”.
Med start under denna januarimånad ska nu Axfood rulla ut det nya i såväl fysiska som digitala miljöer.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.