City Gross lanserar ny e-handel

Nu är City Gross på banan.
Det vill säga i bemärkelsen att ”banan” i fråga är den där City Gross har sin nya e-handelsplattform.
27 november var nämligen dagen D för den.

Ett fullskaligt sortiment likartat de fysiska butikernas, täta leveranser och ett stort sortiment av färskvaror – det var nyckelbegeppen för City Gross i lanseringen av sin nya e-handelsplattform.
Man påpekar också att alla varor ska ha samma pris vare sig de köps i e-handeln eller i några av City Gross fysiska butiker.

När den nya e-handeln lanseras är det med ett fullskaligt sortiment.
Totalt kommer cirka 10 500 artiklar saluföras.

– Vi kommer att ha ett stort sortiment online när det gäller färsk MSC-märkt fisk, egenstyckat svenskt kött och ett stort utbud av färska grönsaker och frukter, säger Mikael Andersson som är onlinechef hos ägarna Bergendahls food.
– Kunderna ska enkelt hitta alla sina dagligvaror hos oss.

Kunderna i City Gross e-handeln kommer att kunna välja på att hämta sin beställning i närmaste fysiska butik eller att få den hemlevererad.
City Gross tar en plockavgift på 95 kr vid köp med en lägre totalsumma än 700 kr och en avgift på 99 kr för att få varorna levererade till dörren.
Vid köp av en matkasse är priset för hemleveransen 49 kr.

Samtidigt med den nya plattformen utökar man sina leveranser så att boende i regionerna runt Stockholm och Uppsala samt i stora delar av Skåne ska kunna nyttja dagen-efter-leveranser.
City Gross har ambitionen att under början av 2019 kunna leverera nästföljande dag även utanför storstäderna.