fbpx
Vi vill ut och träffa våra läsare! Har du några nyheter? Händer det något roligt i er butik? Kontakta redaktionen@butikstrender.se . Tjipp!

Clas Ohlson firar och laddar

By on 10 September 2018

Tacka. Fira. Ladda.
Tre ambitioner hos Clas Ohlson.
Sammanhanget? Att fira hundra år och ladda inför de kommande hundra.

Clas Ohlson firar sitt 100-årsjubileum 2018 och gör det genom att samtidigt blicka bakåt och framåt.
– Clas Ohlson var oerhört intresserad av sin personal och sina kunder och började varje dag med att ta personalen i hand när de kom på morgnarna och sedan svara på brev från kunder. Oavsett hur mycket han hade att göra., konstaterar kommunikationschefen Niklas Carlsson.
– Den attityden försöker vi ta med oss och låta prägla jubileet.

– Vi är i en bransch som förändras oerhört snabbt nu men vår mission är ju fortsatt att hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla och praktiska lösningar, sammanfattar kommunikationschefen.
– Vi vill använda jubiléet till att sprida kunskap om och stolthet över vår historia, säger Niklas Carlsson.

Under jubileumsåren har det sedan naturligtvis varit kunderbjudanden, man har skapat clasohlsson100.com med bland annat nästan alla kataloger som kommit under hundra år vid sidan av bilder och fakta, sålt klassiska produkter i ”Limited edition” och laddade lite extra vid själva födelsedagen i juni.

Läs mer om hur Clas Ohlson använde sitt jubileum för att bygga varumärke i Butikstrender 8/2018

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.