fbpx
Vi vill ut och träffa våra läsare! Har du några nyheter? Händer det något roligt i er butik? Kontakta redaktionen@butikstrender.se . Tjipp!

Cloetta har Sveriges bästa säljkår

By on 31 January 2019
Katarina Tell

Cloettas säljkårer inom dagligvaruhandel och servicehandel får högsta betyg i Butiksbarometern 2018.
– Vi är otroligt glada, säger Katarina Tell som är vd för Cloetta Sverige.

”Tag det rätta, tag Cloetta” är en klassisk slogan.
Men en klockren slogan räcker inte om man inte har en säljkår som bidrar till att konsumenterna i slutänden tar just det rätta…

Det har dock Cloetta enligt Butiksbarometern 2018 där Cloettas säljskåret inom dagligvaruhandeln och servicehandeln får högsta betyg.
– Vi är otroligt glada och stolta över att Cloettas säljkårer inom dagligvaruhandeln och servicehandeln båda toppar listan i Butiksbarometern 2018, bland samtliga leverantörer, konstaterar Cloettas Sveriges vd Katarina Tell (bilden).

– Butiksbarometern är en oberoende undersökning som genomförs varje år, där kunderna på butiksnivå bland annat bedömer leverantörernas sortiment och marknadsföring samt säljarnas professionalism, säljfrämjande åtgärder och rådgivning till butikerna, konstaterar hon.

Och det är inget slumpartat skott i natten heller eftersom det för dagligvaruhandeln är tredje året i rad som Cloettas säljkår erhåller den högsta värderingen som den bästa av de 105 leverantörer som är med i undersökningen.
När det gäller 2018 drar man dessutom ifrån sina medtävlare ytterligare.

– Resultatet är ett tydligt bevis att vi förstår våra kunder och deras behov, och att vi kan hjälpa dem att driva tillväxt. Vi arbetar dagligen med dessa ledstjärnor för ögonen, i kombination med våra starka varumärken och breda sortiment, avslutar Katarina.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.