fbpx
Senaste
Minusresultat för IntersportZoégas b(r)ygger för framtidenCoop ställer om i DegerforsCity Gross stöttar böndernaGurkskörden är igång i SkåneSuccé för GW bland kändisvinernaFler vill låna i sommarFler handlare vill hjälpa bönderFler ska lära sig brygga ölAllt fler har koll på ”bäst före”Skadegörelse mot Ica-butikVarubrist efter bra försäljningLax och tonfisk i handelskrigStarbucks slopar plastsugrören680 000 laxar på rymmenBra junimånad för IcaIca-butik stöttar böndernaStor strid inom svensk ostnäringSkånsk matsatsning i konkursLidl öppnar i Solna centrumBrothers och Polarn o Pyret uppåtGlobal e-handel hotar jobbenHemkört i hela landet föreslåsCoop återkallar havredryckHär är fotbollsmat(ch)en hos IcaEniga om tillträdesförbudMatlust klimatsmartast i AlmedalenCoop nyöppnar i SvanskogMer vildsvinskött till folketSlutar sälja engångsartiklar i plastTvingades utlösa överfallslarmetDe är nya kvinnliga nätverketSexleksaker Ekos nya satsningOnly siktar på 50 svenska butikerEcoliving söker nytt kapitalLugnare och bättre med frukostNya drycker = ny(ttig)a drycker”Svenska bär toppen för tarmen”All sommarrea i samma portalBra för Norge – dyrare i SverigeKlarna diskriminerade 100-åringFärre besökare – ökad försäljningTre av tio väljer vegetarisktCoop stänger i SträngnäsVarnar för julhandeln redan nuPraon är tillbaka – många till handelnHögtryck för skånska gårdsbutikerEko öppnar i Örebro och SundsvallE-handel kräver nya matpackHallandsbonde ny vice hos ArlaGladare av nyttig matKarma och Matsmart cirkulära topparUng Hemköp-handlare prisadBondens skafferi öppnar idagVar femte utsatt för hotVinstlyft för Kappahl – som vänt?69 hållbara förslag från AxfoodHur påverkas vi av proteinhetsen?Lägre dioxinhalt i ekoägg nuNormal når målet 30 butiker i årHög konsumtion oroar mestTvå nya chefer hos NettoIca kritiseras för ölreklam”Ska finnas hos alla med delikatessdisk”Fem e-handelsfakta som är myter…Varnar för tuff sommarDärför lämnar Louise König CoopIca lyfte HBTQ i tv-reklamSå ska matsvinnet halverasSå e-handlar du smartareÖppnar Stora Coop i SpångaSkapar 12 000 sommarjobbElgiganten rekordökade vinstenBra och mindre bra kring matsvinnLilla Coop i lilla SunnemoFirar midsommar alkoholfrittSatsar på Kravmärkt charkråvaraNu ska vi lukta…grill!Tar över Pressbyrån och 7-ElevenLjungberg ny vd för digitalhandelnTill midsommar vill vi äta svensktAxfood och Lidl knaprar på CoopSverige fyra i vegotrendenHandlarna mer optimistiska i juniMiljön viktigare än snabb leverans

Coop lanserar asiatiskt

By on 4 April 2018
coopasiatiskt

Coop Asien.
Nya satsningen från Coop som lanserar en linje med egna asiatiska produkter.
Nu tror man svenskarna är nyfikna på att testa…

Namnet är Coop Asien och de tär en linje med egna asiatiska produkter.
Coop inleder med tre smaksättare – ostronsås, sesamolja och fisksås.

Tanken är att uppmuntra oss vanliga konsumenter att våga testa och att lyckas laga asiatiskt hemma.
– Alla tre smaksättarna är genvägar för att lyfta smakerna i din asiatiska matlagning, säger Sara Begner som är chef för Coops provkök.

Via sin testpanel i form av Coops matometer har Coop övertygat sig om att svenskarna är nyfikna på att laga asiatiskt själva.
I matometern uppger nästan var fjärde person, 23 procent, att de är nyfikna på thailändsk mat.
13 procent vill testa japanskt, nio procent vietnamesiskt eller kinesiskt och sex procent uppger sig sugna på koreansk mat.

En annan orsak till att Coop satsar är att man tror att när Asien och framförallt Thailand blivit ett så stort semestermål för svenskarna så har intresset för dessa kök också ökat.
Ett problem är att många saknar kunskap i hur man får till rätt smaker, textur och konsistens och Coop säger sig också se ett behov av att sprida kunskap kring asiatisk matlagning.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.