fbpx
Vi vill ut och träffa våra läsare! Har du några nyheter? Händer det något roligt i er butik? Kontakta redaktionen@butikstrender.se . Tjipp!

Coop lanserar nytt från Paolo Roberto

By on 29 August 2018

Under hösten 2018 kommer Paolo Roberto att lansera 52 nya italienska produkter under sitt eget varumärke.
Lanseringen blir exklusiv för Coop.
– Jag är otroligt stolt, säger Paolo Roberto.

Under hösten lanserar Paolo Roberto alltså 52 nya italienska produkter under sitt egna livsmedelsvarumärke Paolos, exklusivt på Coop.
Det handlar bland annat om olivolja, balsamvinäger, olika sorters pasta och pastasåser.

Lanseringen blir enligt Coop en av de största produktlanseringarna av ett enskilt varumärke ”i svensk dagligvaruhandels historia” och Paolo Roberto är nöjd.
– Jag är otroligt stolt, det här är den största satsningen någonsin i mitt företagande, säger han.
–  Nu vill jag att svenska folket ska få uppleva mitt Italien och alla de fantastiska produkter och smaker som jag själv är uppvuxen med.

Han flaggar speciellt för en produkt som ligger Paolo extra varmt om hjärtat – olivoljan Terra Mia som betyder ”min jord” på italienska och är tillverkad av oliver från Paolos egna odlingar.
– Oliverna vi använder för att tillverka min olivolja Terra Mia har jag och min familj själva varit med och skördat. Det ligger mycket hårt arbete och kärlek bakom varje flaska, det är ett äkta hantverk, säger Paolo Roberto.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.