Coop öppnar saluhall på nätet

By on 8 november 2017
400x448-3

Nu har Coop invigt sin digitala saluhall.
Tusentalet produkter och en räckvidd på två miljoner svenskar i utgångsläget.
– Vi lyfter mat online till en helt ny nivå, säger Catrin Folkesson, affärsområdesdirektör hos Coop.

Igår invigdes Coops digitala saluhall vid ett event i Bonniers konsthall och idag finns den tillgänglig för två miljoner konsumenter i Stockholm och Mälardalen.
Ett tusental produkter finns i utgångsläget och Staffan Fri som varit en av de drivande i att utveckla den digitala saluhallen är nöjd.
– Vi ville göra något nytt som inte riktigt funnits förut, säger han till Butikstrender.
– Vi ville sticka ut och jag tycker att vi har lyckats.

Men i och med startskottet är inte saluhallen färdig, konstaterar Staffan Fri.
– Det här är en försmak. Det är en resa som börjar nu och som ska bli väldigt spännande att följa.
– Vi vill bli det naturliga valet för matglädje.

Den digitala saluhallen hos Coop blir samtidigt ett forum för ett stort antal mindre matföretag och leverantörer, säger Staffan Fri.
– Vi har valt ut ett fantastiskt sortiment med allt från glass till fisk och styckdetaljer.

Saluhallens utbud på tusentalet produkter i inledningsskedet hanteras praktiskt av Coops dark store i Kungens kurva och finns från start tillgängligt för två miljoner möjliga kunder i Stockholm och Mälardalen.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *