fbpx
Vill du medverka i vår inlaga Grill & Kalla Drycker? Kontakta annons@butikstrender.se Sista materialdag 4 april.

Coops största e-handelssatsning

By on 24 oktober 2018

Coop gör nu sin enskilt största satsning på e-handeln.
Det handlar om att investera 100 miljoner kr i en helt ny plattform.

Hemleveranser på helgen var ett besked från Coop för en dryg vecka sedan och nu kommer nästa satsning som Breakit avslöjar.
Det handlar om Coops största e-handelssatsning hittills där man lägger 100 miljoner kr på en ny plattform för e-handeln.

Under våren 2019 ska den nya plattformen tas i bruk och för Coop är den efterlängtad.
Den plattform man har idag klarar inte den tillväxttakt e-handeln nu har inom dagligvaruhandeln.

Coop har just nu en ökningstakt i e-handeln som ligger i nivå med branschsnittet.
När man nu växlar upp via nya plattformen hoppas man att ta marknadsandelar och växa snabbare än konkurrenterna.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.