De är kvalitetsetta hos svenskarna

Ica är solklar etta när det gäller kvalitet.
I vilket fall enligt en ny undersökning.
Beskedet kommer i Varumärkesrapporten 2018.

Med ett antal värdeord som grund har 3 000 svenskar fått kombinera ord med 140 varumärken i tolv olika branscher.
I matbranschen blir Ica klar etta när värderingen gäller kvalitet.

–  Ica  har under tidigare Varumärkesundersökningarna toppat listan över ”bland mina favoriter” i såväl i branschkategorin, som när man jämfört alla de undersökta varumärkena och trenden verkar hålla i sig. Tittar man på ”gillar inte” uppger väldigt få, mellan tre och sju procent, att de inte alls gillar Ica, säger Mediekompaniets Heléne Werner i en kommentar.

Ica är alltså kvalitetsetta i svenskarnas ögon, enligt denna undersökning där City Gross tar silvermedaljen och Coop bronsplatsen.
Sedan följer i tur och ordning Hemköp, Willys, Linas matkasse, Lidl, Mat.se, Mathem, Tempo och Netto.