fbpx
Vi vill ut och träffa våra läsare! Har du några nyheter? Händer det något roligt i er butik? Kontakta redaktionen@butikstrender.se . Tjipp!

designar Ica-kassen till Rosa bandet

By on 18 September 2018

En rosa kasse och ett rosa specialsortiment.
Det handlar om Ica och årets Rosa bandet-kampanj.
Den unika rosa kassen har Bea Szenfeld designat för kampanjen.

Ica är huvudpartner till Cancerfondens Rosa bandet-kampanj och har varit med och stöttat kampanjen sedan den startade 2003.
Icas engagemang på området är dock betydligt äldre än så. Ica har funnits med bakom Cancerfonden som samarbetspartner sedan 1950-talet.

I år har Ica ett rosa sortiment på 66 produkter där mellan 50 öre och fem kronor per vara går till rosa bandet och Cancerfonden.
Till detta kommer alltså den rosa Ica-kasse som Bea Szenfeld har designat och som säljs till förmån för Cancerfonden.

– Förutom att jag designat Cancerfondens Rosa Band har jag fått möjlighet att designa en unik papperskasse för ICA. Stegen är ett återkommande element på både det rosa bandet och Icas papperskasse, påpekar Bea Szenfeld.
– För mig är den en symbol för hopp som illustrerar passagen från mörker till ljus. Jag är otroligt stolt att få vara med i årets Rosa Bandet-kampanj och hoppas att mitt bidrag leder till att fler vill vara med och stödja svensk cancerforskning, säger Bea Szenfeld.

Årets rosa sortiment med 66 produkter och den rosa papperskassen finns till försäljning i Ica-butiker från och med mitten av september till slutet av oktober.
Genom rosa varor, Cancerfondens Rosa Band och andra insamlingskanaler samlade Ica och Icas kunder in 47 miljoner kronor till Cancerfonden och svensk cancerforskning via Rosa Bandet-kampanjen år 2017.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.