E-handlar mer – och får fler problem

By on 30 augusti 2017
16922742-handla-pa-natet

Svenska e-handelskonsumenter köper mer för att få fri frakt.
Samtidigt har mer än hälften upplevt problem med sina e-handelsköp.
Mest handlar det om leveranser.

JDA software group och Centiro har för tredje året i rad genomför tundersökningen Custoer Pulse Report där man undersökt över 2 000 svenska konsumenters köpbeteende på nätet.

Ett intressant resultat är att den stora majoriteten av oss är beredd att handla extra för att få fri frakt.
Hela 84 procent av konsumenterna I undersökningen väljer nämligen att öka sin beställning för att nå gränsen för fri frakt.

Däremot blir vi allt mer och allt snabbare otrogna när det gäller att välja butik om den först tänka skapar problem när vi handlar.
45 procent väljer en annan nätbutik om de upplever problem online – en ökning från 30 procent förra året.

52 procent sager att de upplevt problem när de handlat online det senaste året vilket också är en ökning från tidigare.
28 procent har fått en skadad product och 27 procent inte fått varan levererad trots att de varit hemma vid leveranstillfället.

Konsumentens fel är det inte heller – 46 procent lägger skulden på butiken och 43 procent på transportföretaget…

19122237-person-hand-holding-tablet-with-blank-screen

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *