fbpx
Senaste
Minusresultat för IntersportZoégas b(r)ygger för framtidenCoop ställer om i DegerforsCity Gross stöttar böndernaGurkskörden är igång i SkåneSuccé för GW bland kändisvinernaFler vill låna i sommarFler handlare vill hjälpa bönderFler ska lära sig brygga ölAllt fler har koll på ”bäst före”Skadegörelse mot Ica-butikVarubrist efter bra försäljningLax och tonfisk i handelskrigStarbucks slopar plastsugrören680 000 laxar på rymmenBra junimånad för IcaIca-butik stöttar böndernaStor strid inom svensk ostnäringSkånsk matsatsning i konkursLidl öppnar i Solna centrumBrothers och Polarn o Pyret uppåtGlobal e-handel hotar jobbenHemkört i hela landet föreslåsCoop återkallar havredryckHär är fotbollsmat(ch)en hos IcaEniga om tillträdesförbudMatlust klimatsmartast i AlmedalenCoop nyöppnar i SvanskogMer vildsvinskött till folketSlutar sälja engångsartiklar i plastTvingades utlösa överfallslarmetDe är nya kvinnliga nätverketSexleksaker Ekos nya satsningOnly siktar på 50 svenska butikerEcoliving söker nytt kapitalLugnare och bättre med frukostNya drycker = ny(ttig)a drycker”Svenska bär toppen för tarmen”All sommarrea i samma portalBra för Norge – dyrare i SverigeKlarna diskriminerade 100-åringFärre besökare – ökad försäljningTre av tio väljer vegetarisktCoop stänger i SträngnäsVarnar för julhandeln redan nuPraon är tillbaka – många till handelnHögtryck för skånska gårdsbutikerEko öppnar i Örebro och SundsvallE-handel kräver nya matpackHallandsbonde ny vice hos ArlaGladare av nyttig matKarma och Matsmart cirkulära topparUng Hemköp-handlare prisadBondens skafferi öppnar idagVar femte utsatt för hotVinstlyft för Kappahl – som vänt?69 hållbara förslag från AxfoodHur påverkas vi av proteinhetsen?Lägre dioxinhalt i ekoägg nuNormal når målet 30 butiker i årHög konsumtion oroar mestTvå nya chefer hos NettoIca kritiseras för ölreklam”Ska finnas hos alla med delikatessdisk”Fem e-handelsfakta som är myter…Varnar för tuff sommarDärför lämnar Louise König CoopIca lyfte HBTQ i tv-reklamSå ska matsvinnet halverasSå e-handlar du smartareÖppnar Stora Coop i SpångaSkapar 12 000 sommarjobbElgiganten rekordökade vinstenBra och mindre bra kring matsvinnLilla Coop i lilla SunnemoFirar midsommar alkoholfrittSatsar på Kravmärkt charkråvaraNu ska vi lukta…grill!Tar över Pressbyrån och 7-ElevenLjungberg ny vd för digitalhandelnTill midsommar vill vi äta svensktAxfood och Lidl knaprar på CoopSverige fyra i vegotrendenHandlarna mer optimistiska i juniMiljön viktigare än snabb leverans

Ecoliving söker nytt kapital

By on 4 July 2018
ecolivingalicjadomelid

Foodtechbolaget Ecoliving lanserar idag en kampanj för att ta in nytt kapital via Funded by me.
Ecoliving.se satsar på foodtech och har tagit fram egna proteinprodukter som alternativ till kött.
Bland investerarna finns Moderaternas tidigare partisekreterare Per Schlingmann.

För två år sedan beslutade Ronald och Alicja Domelid som står bakom Ecoliving att producera egna produkter och satsa på e-handel.
Sedan dess har man satsat på växtbaserat protein och för att utveckla de satsningarna vill man nu dra in fräscht kapital.

Idag i Almedalen lanserar man satsningen mot nytt kapital.
Ecoliving påpekar i lanseringen att man är utvalt bland de 50 nordiska framtidsbolagen i Serendipity Challenge.

— Första skörden var väldigt lyckosam och vi har labbtestat och kvalitetssäkrat vår quinoa och erhållit väldigt fina värden med 15,8 procent växtbaserat protein, säger Alija Domelid om den egna växtproduktionen.
– Det ger stora möjligheter att på allvar kunna ta fram ett veganskt alternativ till kött. Vi har precis tagit fram vår första prototyp av vår veganska burgare gjord av nordisk ekologisk quinoa och hoppas kunna starta en produktion under våren 2019.

Bland investerarna finnas alltså tidigare (M)-profilen Per Schlingmann som hänvisar till sitt intresse för utvecklingen på sikt.
— Jag ägnar mig mycket åt framtidsfrågor, och det är tydligt att det just nu sker en ansvarsförskjutning, från det gemensamma till det individuella. Nu är det den enskilda individen som har ansvar för sin hälsa, så den här marknaden kommer att växa, säger Schlingmann.

I samband med kampanjen lanserar företaget en ny typ av ekologiskt protein.
Det handlar om ett protein berikat med ekologiskt rabarberfiber och vitaminer från naturliga superfoods, enligt dagens pressrelease.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.