En miljon hos Elgiganten

By on 20 mars 2018
16752541-elgiganten-megastore

Elgiganten har passerat drömgränsen i sin kundklubb.
Nu har den mer än en miljon medlemmar.
En metod att locka är erbjudanden som medlemmarna själva bestämmer.

I oktober 2016 lanserade Elgiganten sin kundklubb.
Målsättningen var att få en bättre kommunikation med kunderna och öka kundnöjdheten, bland annat genom mer relevanta erbjudanden”.

Det lyckades över förväntan.
Idag har kundklubben mer än en miljon medlemmar och satsningen fortsätter. Det handlar om nya samarbeten och om klubberbjudanden som medlemmarna själva är med och bestämmer.

Medlemskapet i kundklubben är kostnadsfritt. En gång per månad får medlemmarna ett nyhetsbrev med erbjudanden och chansen att rösta fram nya.
Varje månad engagerar sig ungefär 30 000 av medlemmarna i att rösta fram nya klubberbjudanden och antalet ökar hela tiden.

Hos Elgiganten har man kunnat konstatera en högre kundnöjdhet bland klubbmedlemmarna än bland övriga kunder.
Nu fortsätter man med att hitta nya förmåner för kundklubben. Det handlar exempelvis om samarbetet med partners som CMore där klubbmedlemmarna kan få ta del av utbudet till rabatterat pris.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.