En nypa salt ska lyfta OLW

”Lite socker i botten” sjöng man om i en gammal schlager. 
OLW tar det med en nypa salt istället. 
Reklamen ”Livet med en nypa salt” ska få oss att tugga mer chips. 

”Ett nytt kommunikationsgrepp” som är ”fyllt med en stor dos humor och värme” ska göra OLW till ”en motvikt till dagens stress och måsten”.
Så ser i alla fall det nya reklamstuket för att vi ska äta mer snacks ut när OLW lanserar konceptet.

– Vi vill uppmuntra folk att lägga måsten och stress åt sidan och påminna om att man inte alltid behöver ta sig själv och annat på så stort allvar – ta livet med en nypa salt helt enkelt, säger OLW:s marknadschef Viktoria Thormark.
– Det behöver inte vara på just en fredag. Vi på OLW ser det som en livsfilosofi, där man ger sig själv och andra utrymmet att njuta av både livet och snacks på olika kravlösa sätt, påpekar hon..  

– Snacks är en växande produktkategori och de viktigaste drivkrafterna bakom konsumtionen är god smak, kvalitet och njutning. Njutning är både smaken i sig men också stämningen i stunden, där OLW spelar en roll. Det är dags att också påminna om OLW:s arv som just stämningshöjare, säger Viktoria Thormark.