”En relevansmotor för e-handeln”

By on 16 May 2018
sgdsfsdfsdg

Loop 54 har utvecklat en matematisk modell för näthandeln.
Det handlar om att bygga relevanta upplevelser för besökaren.
Nu expanderar företaget internationellt.

Ett hundratal svenska e-handlare finns på kundlistan hos Loop 54 som nu satsar internationellt och redan har medarbetare på plats för en rejäl etablering i Storbritannien.
Loop 54 utvecklat, enkelt uttryckt, en matematisk realtids modell för hur en nätbutiks varor är relaterade till varandra.

Genom Loop 54:s modell bygger man kundupplevelser som anpassar utbudet du möter på skärmen till vad du som enskild kund är ute efter.
Till skillnad från i en fysisk butik så kan man på nätet anpassa det utbud du som kund möter till vem du är och vad du verkar vara intresserad av vid tillfället.

Målet är att hjälpa kunden att snabbare hitta det hen letar efter och där är varornas inbördes relation extra intressant.

Loop 54 startade 2012, omsätter idag 16 miljoner kr och har 30 anställda.
Företaget har i år uppmärksammats av Ny Teknik och Affärsvärlden som har den gemensamma 33-listan där man söker hitta de unga teknikbolag i Sverige som har störst möjlighet att bli ledande inom sitt område.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.