fbpx
Senaste
Minusresultat för IntersportZoégas b(r)ygger för framtidenCoop ställer om i DegerforsCity Gross stöttar böndernaGurkskörden är igång i SkåneSuccé för GW bland kändisvinernaFler vill låna i sommarFler handlare vill hjälpa bönderFler ska lära sig brygga ölAllt fler har koll på ”bäst före”Skadegörelse mot Ica-butikVarubrist efter bra försäljningLax och tonfisk i handelskrigStarbucks slopar plastsugrören680 000 laxar på rymmenBra junimånad för IcaIca-butik stöttar böndernaStor strid inom svensk ostnäringSkånsk matsatsning i konkursLidl öppnar i Solna centrumBrothers och Polarn o Pyret uppåtGlobal e-handel hotar jobbenHemkört i hela landet föreslåsCoop återkallar havredryckHär är fotbollsmat(ch)en hos IcaEniga om tillträdesförbudMatlust klimatsmartast i AlmedalenCoop nyöppnar i SvanskogMer vildsvinskött till folketSlutar sälja engångsartiklar i plastTvingades utlösa överfallslarmetDe är nya kvinnliga nätverketSexleksaker Ekos nya satsningOnly siktar på 50 svenska butikerEcoliving söker nytt kapitalLugnare och bättre med frukostNya drycker = ny(ttig)a drycker”Svenska bär toppen för tarmen”All sommarrea i samma portalBra för Norge – dyrare i SverigeKlarna diskriminerade 100-åringFärre besökare – ökad försäljningTre av tio väljer vegetarisktCoop stänger i SträngnäsVarnar för julhandeln redan nuPraon är tillbaka – många till handelnHögtryck för skånska gårdsbutikerEko öppnar i Örebro och SundsvallE-handel kräver nya matpackHallandsbonde ny vice hos ArlaGladare av nyttig matKarma och Matsmart cirkulära topparUng Hemköp-handlare prisadBondens skafferi öppnar idagVar femte utsatt för hotVinstlyft för Kappahl – som vänt?69 hållbara förslag från AxfoodHur påverkas vi av proteinhetsen?Lägre dioxinhalt i ekoägg nuNormal når målet 30 butiker i årHög konsumtion oroar mestTvå nya chefer hos NettoIca kritiseras för ölreklam”Ska finnas hos alla med delikatessdisk”Fem e-handelsfakta som är myter…Varnar för tuff sommarDärför lämnar Louise König CoopIca lyfte HBTQ i tv-reklamSå ska matsvinnet halverasSå e-handlar du smartareÖppnar Stora Coop i SpångaSkapar 12 000 sommarjobbElgiganten rekordökade vinstenBra och mindre bra kring matsvinnLilla Coop i lilla SunnemoFirar midsommar alkoholfrittSatsar på Kravmärkt charkråvaraNu ska vi lukta…grill!Tar över Pressbyrån och 7-ElevenLjungberg ny vd för digitalhandelnTill midsommar vill vi äta svensktAxfood och Lidl knaprar på CoopSverige fyra i vegotrendenHandlarna mer optimistiska i juniMiljön viktigare än snabb leverans

Fem e-handelsfakta som är myter…

By on 26 June 2018
sghffgjhghdg

Jo, det är sant att e-handeln växer, frodas och breder ut sig.
Men etablerade fakta om vårt shoppingbeteende stämmer inte.
Harvard Business Review tar kål på fem e-handelsmyter.

Det är i en ny konsumentstudie som Harvard Business Review presenterar som en del etablerade fakta ställs på huvudet.
Mycket av det som experter tagit för givet är i själva verket myter, konstaterar man efter en studie som omfattat 1 500 retailkonsumenter och som Sitoo nu refererar.

Här är de fem myterna – och hur fakta egentligen ser ut, enligt Harvard Business Review.

Myt 1: shopping har blivit omnichannel
Fakta: majoriteten köpresor sker i endast en kanal – även om det beteendet är på väg att ändras.

Myt 2: valet av försäljningskanal spelar ingen roll.

Fakta: när konsumenter köper online tenderar de att handla för större belopp.

Myt 3: e-handel handlar om omedelbar tillfredsställelse.
Fakta: tiden man använder till onlineköp tenderar att vara längre än den tid man tillbringar i butik.

Myt 4: valet av återförsäljare vid köp spelar ingen roll.
Fakta: summan man handlar för är dramatisk högre hos brand store än i multibrand stores.

Myt 5: konsumenterna vill alltid ha något nytt.
Fakta: mycket ofta är de glada att kunna köpa ytterligare ett exemplar av samma produkt.

 

Mer om undersökningen och dess resultat kan du lästa i nästa printmagasin, Butikstrender 7/2018.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.