fbpx
Senaste
Minusresultat för IntersportZoégas b(r)ygger för framtidenCoop ställer om i DegerforsCity Gross stöttar böndernaGurkskörden är igång i SkåneSuccé för GW bland kändisvinernaFler vill låna i sommarFler handlare vill hjälpa bönderFler ska lära sig brygga ölAllt fler har koll på ”bäst före”Skadegörelse mot Ica-butikVarubrist efter bra försäljningLax och tonfisk i handelskrigStarbucks slopar plastsugrören680 000 laxar på rymmenBra junimånad för IcaIca-butik stöttar böndernaStor strid inom svensk ostnäringSkånsk matsatsning i konkursLidl öppnar i Solna centrumBrothers och Polarn o Pyret uppåtGlobal e-handel hotar jobbenHemkört i hela landet föreslåsCoop återkallar havredryckHär är fotbollsmat(ch)en hos IcaEniga om tillträdesförbudMatlust klimatsmartast i AlmedalenCoop nyöppnar i SvanskogMer vildsvinskött till folketSlutar sälja engångsartiklar i plastTvingades utlösa överfallslarmetDe är nya kvinnliga nätverketSexleksaker Ekos nya satsningOnly siktar på 50 svenska butikerEcoliving söker nytt kapitalLugnare och bättre med frukostNya drycker = ny(ttig)a drycker”Svenska bär toppen för tarmen”All sommarrea i samma portalBra för Norge – dyrare i SverigeKlarna diskriminerade 100-åringFärre besökare – ökad försäljningTre av tio väljer vegetarisktCoop stänger i SträngnäsVarnar för julhandeln redan nuPraon är tillbaka – många till handelnHögtryck för skånska gårdsbutikerEko öppnar i Örebro och SundsvallE-handel kräver nya matpackHallandsbonde ny vice hos ArlaGladare av nyttig matKarma och Matsmart cirkulära topparUng Hemköp-handlare prisadBondens skafferi öppnar idagVar femte utsatt för hotVinstlyft för Kappahl – som vänt?69 hållbara förslag från AxfoodHur påverkas vi av proteinhetsen?Lägre dioxinhalt i ekoägg nuNormal når målet 30 butiker i årHög konsumtion oroar mestTvå nya chefer hos NettoIca kritiseras för ölreklam”Ska finnas hos alla med delikatessdisk”Fem e-handelsfakta som är myter…Varnar för tuff sommarDärför lämnar Louise König CoopIca lyfte HBTQ i tv-reklamSå ska matsvinnet halverasSå e-handlar du smartareÖppnar Stora Coop i SpångaSkapar 12 000 sommarjobbElgiganten rekordökade vinstenBra och mindre bra kring matsvinnLilla Coop i lilla SunnemoFirar midsommar alkoholfrittSatsar på Kravmärkt charkråvaraNu ska vi lukta…grill!Tar över Pressbyrån och 7-ElevenLjungberg ny vd för digitalhandelnTill midsommar vill vi äta svensktAxfood och Lidl knaprar på CoopSverige fyra i vegotrendenHandlarna mer optimistiska i juniMiljön viktigare än snabb leverans

Fyra nya i Tumba centrum

By on 6 September 2017
Tumbasushi

Japanskt, thai och kaffe.
Tre nya matkoncept för Tumba centrum.
– Mat och dryck blir allt viktigare för beskarna, säger Magnus Bergman hos ägaren Citycon.

Efter en rejäl modernisering och förnyelse 2016 går nu Tumba centrum vidare i att utveckla konceptet.
Den här gången handlar det om tre nya matupplevelser i det centrum som har 10 000 besökare en normal vardag, 7 300 i genomsnitt lördagar och 5 400 söndagar.

– Mat och dryck blir allt viktigare för besökarna. Vår ambition är att utöka och förhöja utbudet av matupplevelser i Tumba Centrum. Vi är stolta och glada över att kunna presentera tre nya, fräscha koncept som alla stärker vårt utbud, säger Magnus Bergman, affärsområdeschef på Citycon.

De tre nya matingredienserna i Tumba är Sushi Kawa som – helt enligt namnet – bygger på den japanska matkulturen.
Asiatisk är även nummer två – Tumba Wok som kommer att servera thailändsk mat och i likhet med Sushi Kawa även erbjuder take away.

Även Espresso House etableras sig i centrat och det tror Citycon ska tillföra ytterligare en dimension till Tumba centrum.
– Vi tror att caféet kommer att bli en trivsam samlingsplats för en yngre målgrupp som ett komplement till populära Spaaks konditori, säger Magnus Bergman.
Till Tumba centrum kommer även Elit Nails. Där ska manikyr, pedikyr, fotspa, fotmassage med mera erbjudas.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.