fbpx
GLAD PÅSK! Vi vill ut och träffa våra läsare! Har du några nyheter? Händer det något roligt i er butik? Kontakta redaktionen@butikstrender.se . Tjipp!

Godis nya partners till Mellon

By on 30 January 2019

Sugen på ett mellonmål?
Melodifestivalen erbjuder två.
Ahlgrens bilar och Malaco gott & blandat är nya sponsorer till Mellon.

I årets Melodifestivalturné är både Ahlgrens bilar och Malaco med som nya partners. I en omfattande kampanj syns godispåsarna tillsammans under konceptet “Festivalgodis”.

Varumärkena är närvarande med en stor eventsatsning vid alla deltävlingar och finalen, både på arenorna och i utvalda dagligvarubutiker.
– Vi är väldigt glada och stolta över att vara partner till Melodifestivalturnén med inte bara ett, utan två av våra starka varumärken. Vi ser Melodifestivalturnén som ett givet konsumtionstillfälle för våra produkter och ambitionen är att stärka den positionen ytterligare, säger Mikael Blomqwist hos Cloetta.

Samtidigt som turnén pågår kommer Ahlgrens bilar och Malaco att synas i tv och digitala medier. Parallellt genomförs en rikstäckande butikskampanj i ett stort antal butiker inom både service- och dagligvaruhandeln. Där kommer “Festivalgodis” att lyftas och konsumenterna har möjlighet att tävla om paket med godis och biljetter till Melodifestivalen.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.