fbpx
Vi vill ut och träffa våra läsare! Har du några nyheter? Händer det något roligt i er butik? Kontakta redaktionen@butikstrender.se . Tjipp!

Granngården bygger ut kundservice

By on 14 May 2019

Granngården har satsat på att under 2018 investera i ett antal nya verkstäder.
Nu fortsätter man sin expansion med fokus på kundservice.
– Det har för oss varit ett naturligt steg, säger Fredrik Dalengård hos Granngården.

Det har under flera år blivit ett tuffare butiksklimat i den fysiska handeln och Granngården har försökt möta det genom att bygga ut sina verkstäder och service.
– Det har för oss varit ett naturligt steg i vår vidare satsning på service säger Fredrik Dalengård, nordisk affärsutvecklare hos Granngården.
– Vi strävar ständigt efter att kunna erbjuda helhetslösningar till våra kunder, där servicetjänster är en av våra stora konkurrensfördelar mot rena nätaktörer och större varuhuskedjor, säger han och pekar på Granngårdens koncept Grannhjälpen.

I Grannhjälpen erbjuds ett antal serviceinsatser av olika slag i hela landet, påpekar Granngården.
–  Tack vare etableringen av våra nya verkstadshubbar kan vi på ett kostnadseffektivt sätt hjälpa ännu fler kunder, dessutom på kortare tid, säger Jenny Johansson, operativ chef för Grannhjälpen.
– Vi har möjlighet att serva alla maskiner från de varumärken vi säljer, oavsett var kunden köpt sin produkt. Med vår fysiska närvaro på flertalet orter finns vi tillgängliga för de allra flesta kunder.

Nu ska man lansera flera nya satsningar på serviceutbudet i den fysiska butiksdelen under 2019.
Inför säsongen har Granngården nio verkstadshubbar som servar samtliga 112 butiker runtom i Sverige.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.