Hur gick det för dig i påsk?

By on 4 april 2016

Äntligen blev det påsk! Under årets första stora mathelg går kunderna lös på ägg och kulörta fjädrar, då det gäller att fylla och dekorera påskbordet. Har försäljningen ökat i år? Hur kan man locka kunderna till butiken, och göra det lite extra lustfyllt att handla?

 

”Vi hade fler kunder än förgående år och ökade försäljningen med 8%. Vi har marknadsfört oss i norra och östra Uppland och via Facebooks hemsida. Precis som varje år bjuder vi på smakupplevelser från påskbordet och delar ut ballonger och godis till alla barnen.” Maria Westner, butikschef

”Vi hade fler kunder än förgående år och ökade försäljningen med 8%. Vi har marknadsfört oss i norra och östra Uppland och via Facebooks hemsida. Precis som varje år bjuder vi på smakupplevelser från påskbordet och delar ut ballonger och godis till alla barnen.”

Maria Westner, butikschef på Coop Konsum Österbybruk

 

 

”Antalet kunder var 29% fler än föregående år, drygt 7 000 kunder under påskveckan. Försäljningen steg i år med 47%, med andra ord så ökade den rejält. Vi har annonserat och startat lite nya saker i deliavdelningen, till exempel haft ett påsklandskap. Vi har haft påskparad i samhället för 28:e gången!” Jörgen Olofsson, butikschef.

”Antalet kunder var 29% fler än föregående år, drygt 7 000 kunder under påskveckan. Försäljningen steg i år med 47%, med andra ord så ökade den rejält. Vi har annonserat och startat lite nya saker i deliavdelningen, till exempel haft ett påsklandskap. Vi har haft påskparad i samhället för 28:e gången!”

Jörgen Olofsson, butikschef på Coop Strömsund.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *