fbpx
Vi vill ut och träffa våra läsare! Har du några nyheter? Händer det något roligt i er butik? Kontakta redaktionen@butikstrender.se . Tjipp!

Ica satsar på monsterbajs

By on 22 October 2018

Monsterbajs.
Så ska vi få fler unga att välja frukt och grönt.
Det handlar om Icas nya satsning inför Halloween.

Det är väl känt att nio av tio barn och unga – liksom en stor del av oss andra – äter för lite frukt och grönt.
Förra året gjorde Ica en satsning tillsammans med Generation Pep i samband med Halloween och nu återkommer man.
Även den här gången handlar det om frukt och grönsaker i ett kreativt sortiment med namn och utformning med tanke på Halloween.

– Att så många barn äter alldeles för lite frukt och grönt är ett allvarligt folkhälsoproblem och därför satsar vi nu för att påverka barn och ungdomars matvanor genom att knuffa föräldrarna i rätt riktning, säger Icas dietist Paula Frösell.
– Om vi kan skapa goda vanor redan i tidig ålder kan vi också lägga grunden för en bättre hälsa genom hela livet, konstaterar hon.

Inför Halloween 2017 lanserade Ica ett sortiment frukt och grönt riktat till barn och barnfamiljer.
Det blev lyckat och Ica ökade sin försäljning av frukt och grönt med åtta procent under perioden jämfört med föregående år.
Nu gör Ica en likartad satsning igen på ett Halloween-sortiment som finns i butik under veckorna från nu till och med vecka 44.

Här är årets Halloween-sortiment hos Ica:
Mumieögon (clementiner)
Clownnäsor (plommon)
Fladdermusbajs (dadlar – lakrits)
Spökbajs (dadlar – kokos)
Monsterbajs (dadlar – kakao)
Häxvårtor (blåbär)
Zombieknotor (päron)
Minifågelskrämmehuvud (orange paprika)
Varulvsögon (tomat)
Fågelskrämmehuvud (pumpa)
Häxfingrar (morötter)
Trollnäsor (sötpotatis)
Zombiehjärna (blomkål)
Vampyrtänder (vitlök)
Monsterhjärna (sallad)

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.