Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

ifoodbags grundare lämnar bolaget

Den svenska uppstickaren i förpackningsbranschen ifoodbag grundades 2013 av entreprenören Karl Fallgren. I somras lämnade han över VD-rodret. Nu väljer Karl Fallgren att lämna sitt engagemang i bolaget helt. 

ifoodbag har idag ett flertal spännande samarbeten med stora leverantörer av livsmedel samt pilottester i flera världsdelar. Ambitionen är att implementera ifoodbag som en total logistiklösning hos ett par utvalda större svenska företag och på så sättvisa vad produkten kan göra. Målet är att lösa ”final mile”-utmaningen, det vill säga transporten den sista biten ut till slutkonsumenten.

– ifoodbag kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta. Jag är oerhört stolt över att ha drivit upp ett litet frö i form av en idé och vision. Nu går ifoodbag in i en ny fas och jag lämnar därför över till personer som har andra typer av erfarenheter och som kan fortsätta att bygga upp företaget. Jag har en stark tro på visionen om en miljövänlig och kostnadseffektiv transportlösning för temperaturkänsligt gods, säger Karl Fallgren.

– Jag har arbetat som Executive Vice President Sales på ifoodbag under de senaste två åren och träffat ett stort antal potentiella kunder. Det finns ett behov och en stark efterfrågan på en klimatsmart och kostnadseffektiv lösning för det som kallas ”final mile”. När jag tog över som VD började vi fokusera på att skapa en systemlösning där ifoodbag är navet, samtidigt som vi arbetar hårt med att förbättra vår produkt och utveckla en ”Generation 2”-kasse. Målet är att kunna erbjuda en fungerande lösning på ett faktiskt problem, säger Robert Grenmark, vd för ifoodbag.

SENASTE NYHETERNA

E-MAGAZINE

Håll koll på de senaste nyheterna inom dagligvaruhandeln vart du än befinner dig. 

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Fler nyheter.

Välkomnar marknadsdom

Franskägda Skånemejerier välkomnar Patent- och marknadsdomstolens beslut kring ostmärkena Präst, Herrgård och Grevé om vilka företaget varit i strid med

Framtidstron lägre i handeln

Framtidstron sjunker. Det gäller både i butiker och e-handeln. Det handlar framförallt om att man ser en lågkonjunktur och pessimistiska

Låter papper ersätta plast

Papper ersätter plast i Arlas nya ostförpackningar. Såväl Herrgård som Präst får ny förpackning där överdelen av plast ersätts av

Överklagar om spritreklam

Starkspritstillverkaren Mackmyra överklagar nu en dom från Patent- och marknadsdomstolen. Mackmyra vill använda idag otillåtna bilder i reklamen för att

Ny produkt från Kronfågel

Kronfågel har tidigare produkten Kycklingsteak som är en urbenad kycklingklubba. Nu tar man konceptet vidare. Den här gången handlar det

Fasanburgare på McDonald´s?

Ett enda grevskap i England saknar McDonald´s – men nu är den saken ”hotad”. I lilla Rutland har myndigheterna just

3D-printad labbfisk, någon?

Labbodlad fisk. Dessutom 3D-printad. Dessutom snart på ett matbord nära dig. Foodtech-företaget Bluenalu i San Diego räknar med att ha

Paul Svensson hedersdoktor

Paul Svensson – kock, matvisionär, författare med mera – kan nu lägga en ny titel till sitt CV. Han är

Clas Ohlson minskade i december

Clas Ohlson minskade sin totala försäljning i december. Minskningen var 2 procent och försäljningen stannade då vid 1 285 miljoner kr

Hushållens konsumtion still

De svenska hushållens konsumtion var oförändrad i november 2019 jämfört med månaden innan. Jämfört med november månad 2018 steg konsumtion

Rekord för Lidls julaktion

Lidls försäljning av julmust drog in rekordsumman 235 039 kronor till Barncancerfonden. Dessutom kunde man ihop med Allwin ge bort 4 000

De sålde mindre i december

2019 blev ett tufft år för modehandeln. Det visar inte minst stilindex från Svensk handel stil. Detta index visar nämligen

Vill öka kunskapen om plast

Forskare vid Karlstads universitet får nu drygt 3,8  miljoner kr av Lidl för att öka konsumenters och förpackningsutvecklares kunskap om

powered by Typeform

Online videos

NYHETSBREV.

- FEM snabba
- Varje vardag
- Vid lunch