Kräver mer positiv personal

By on 27 november 2017
21033260-coop

Ett nytt hot mot den fysiska handeln.
Kunderna upplever inte att butiksupplevelsen blivit bättre de senaste fem åren.
Orsaken sägs vara den bristande personliga servicen.

De fysiska butikskoncepten har uppgraderats med investeringar i digital teknik, musik och annat men enligt en stor undersökning upplever ändå inte dagens konsumenter att butiksupplevelsen blivit bättre.
Orsaken är enligt experter brister i hur personalen bemöter kunderna.

När dagens konsumenter idag inte bara har rest mer fysiskt utan även är mer bevandrade online blir kraven större.
Skillnaden mellan den service som erbjuds när man handlar på nätet och den många upplever i de fysiska butikerna blir i många fall stor och det är ytterligare ett hot mot utvecklingen för den fysiska handeln.

– Bemötande av kund handlar i grund och botten om att möta en person som är positiv och glad – ett ansvar som ligger på arbetsgivaren att skapa, säger Global Retails vd Anton Granlund till Market.
– När vi nu går in i 2018 och med dess utmaning står detaljhandelsbolagen i behov av att bygga nöjda och glada medarbetare som kan lyfta kundupplevelsen till en nivå där den bör ligga.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *