Kronfågel sponsrar Gothia cup

För första gången går nu Kronfågel in som sponsor till Gothia cup i Göteborg.
Då byter cupen ut sina vanliga köttbullar och Kronfågel lanserar konceptet God match.

Ja, när Kronfågel nu är med och sponsrar Gothia cup för första gången så byter cupen, världens största på ungdomssidan, ut sina traditionella köttbullar mot Kronfågels kycklingköttbullar.
Dessutom lanserar Kronfågel vänskapsprojektet God match, ett vänskapsprojekt.

– Vi är väldigt stolta över att gå in som partner till världens kanske främsta fotbollsevent för unga. Hälsa, matinnovation och hållbarhet ligger oss varmt om hjärtat och Gothia cup känns därför som den perfekta platsen att få dela med oss av vårt budskap, säger Susanne Zabrodsky, marknadschef hos Kronfågel.

Initiativet God match har skapats för att öka interagerandet mellan lagen under fotbollscuper och för att uppmana till god stämning och nya möten över laggränserna med ledord som inkludering och kamratskap.
Man vill även inspirera till en mer hälsosam och hållbar livsstil.

– Den unga generationens spelare är vår framtid. Om vi kan bidra och inspirera till goda samtal över laggränserna och dessutom förändra synen på god, hälsosam och hållbar mat har vi kommit en bra bit på vägen, säger Susanne Zabrodsky.