Kycklingbacon årets dagligvara?

By on 28 september 2017
a0f11fed8bfffb3b_org

18 månader gammal men redan prisnominerad.
Det gäller Kronfågels kycklingbacon.
Kycklingprodukten är nominerad till priset ”Årets dagligvara 2017”.

Ja, med endast 1,5 år bakom sig i charkhyllan är Kronfågels kycklingbacon nominerad till att bli årets dagligvara. Priset går till en produkt som under föregående år haft en särskilt framgångsrik lansering, bidragit till utveckling och fyllt ett behov hos konsumenterna.

Kronfågel var först i Sverige med att lansera alternativet för svenska baconälskare när kycklingbaconet landade på butikshyllorna i början på 2016.
– Vi såg ett tydligt konsumentbehov i svenskarnas intresse för hälsa och skiftet från rött till vitt kött, som handlar om att ta ansvar för både sin hälsa och vår klimatpåverkan, säger Kronfågels produktchef Karolina Nygren.
– Efter en kreativ innovationsprocess föddes så äntligen kycklingbacon, producerat i Sverige på svensk gårdskyckling. Baconälskaren fick därmed möjligheten att njuta av ett magrare och mer klimatsmart bacon.

Att baconet nomineras till Årets Dagligvara visar att Kronfågels medarbetare fokuserar på produktutveckling som ligger helt rätt i tiden, anser Magnus Lagergren som är vd för Kronfågel.
– Vi är oerhört glada och stolta för vår nominering och den får oss att jobba ännu mer passionerat för att få svenska folket att äta bättre, hälsosammare och mer klimatvänlig kyckling, säger han.

Årets dagligvara delas ut av branschorganisationerna DLF – Dagligvaruleverantörers förbund, Svensk dagligvaruhandel och marknadsanalysföretaget Nielsen. Den slutliga vinnaren röstas fram av branschen på Stora Dagligvarudagen i Stockholm den 5 oktober. De tre nominerade är Kycklingbacon från Kronfågel, Pauluns superknäcke med Chia och NJIEs laktosfria Proteinmilkshake Propud choklad.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *