fbpx
Senaste
Minusresultat för IntersportZoégas b(r)ygger för framtidenCoop ställer om i DegerforsCity Gross stöttar böndernaGurkskörden är igång i SkåneSuccé för GW bland kändisvinernaFler vill låna i sommarFler handlare vill hjälpa bönderFler ska lära sig brygga ölAllt fler har koll på ”bäst före”Skadegörelse mot Ica-butikVarubrist efter bra försäljningLax och tonfisk i handelskrigStarbucks slopar plastsugrören680 000 laxar på rymmenBra junimånad för IcaIca-butik stöttar böndernaStor strid inom svensk ostnäringSkånsk matsatsning i konkursLidl öppnar i Solna centrumBrothers och Polarn o Pyret uppåtGlobal e-handel hotar jobbenHemkört i hela landet föreslåsCoop återkallar havredryckHär är fotbollsmat(ch)en hos IcaEniga om tillträdesförbudMatlust klimatsmartast i AlmedalenCoop nyöppnar i SvanskogMer vildsvinskött till folketSlutar sälja engångsartiklar i plastTvingades utlösa överfallslarmetDe är nya kvinnliga nätverketSexleksaker Ekos nya satsningOnly siktar på 50 svenska butikerEcoliving söker nytt kapitalLugnare och bättre med frukostNya drycker = ny(ttig)a drycker”Svenska bär toppen för tarmen”All sommarrea i samma portalBra för Norge – dyrare i SverigeKlarna diskriminerade 100-åringFärre besökare – ökad försäljningTre av tio väljer vegetarisktCoop stänger i SträngnäsVarnar för julhandeln redan nuPraon är tillbaka – många till handelnHögtryck för skånska gårdsbutikerEko öppnar i Örebro och SundsvallE-handel kräver nya matpackHallandsbonde ny vice hos ArlaGladare av nyttig matKarma och Matsmart cirkulära topparUng Hemköp-handlare prisadBondens skafferi öppnar idagVar femte utsatt för hotVinstlyft för Kappahl – som vänt?69 hållbara förslag från AxfoodHur påverkas vi av proteinhetsen?Lägre dioxinhalt i ekoägg nuNormal når målet 30 butiker i årHög konsumtion oroar mestTvå nya chefer hos NettoIca kritiseras för ölreklam”Ska finnas hos alla med delikatessdisk”Fem e-handelsfakta som är myter…Varnar för tuff sommarDärför lämnar Louise König CoopIca lyfte HBTQ i tv-reklamSå ska matsvinnet halverasSå e-handlar du smartareÖppnar Stora Coop i SpångaSkapar 12 000 sommarjobbElgiganten rekordökade vinstenBra och mindre bra kring matsvinnLilla Coop i lilla SunnemoFirar midsommar alkoholfrittSatsar på Kravmärkt charkråvaraNu ska vi lukta…grill!Tar över Pressbyrån och 7-ElevenLjungberg ny vd för digitalhandelnTill midsommar vill vi äta svensktAxfood och Lidl knaprar på CoopSverige fyra i vegotrendenHandlarna mer optimistiska i juniMiljön viktigare än snabb leverans

Lämnar Cloetta och investerar i två

By on 21 March 2018
9520163-cloetta

Han sålde till Cloetta för ett år sedan, tog ett chefsjobb där men lämnar nu.
Istället dyker Dani Evanoff upp hos Paolo Roberto och hos Lakritsroten.
– Bolag med rätt profil och stor potential, förklarar Dani Evanoff.

För drygt ett år sedan sålde Dani Evanoff sitt Candyking till börsnoterade Cloetta.
Istället fick han en chefsroll hos Cloetta.

Nu lämnar han det för att satsa på egna bolaget Evanoff group som ska satsa på snabbväxande bolag inom retail och segmentet snabbrörliga konsumentvaror.
De två första investeringarna är nu offentliga.

Evanoff Group går in i Paolo Roberts livsmedelsmärke ”Paolos” och i butikskedjan Lakritsroten som är specialiserad på just lakrits.
– Jag har länge strävat efter att få hjälpa och utveckla andra entreprenörer och på så vis få vara med och förverkliga deras livsprojekt säger Dani Evanoff.
– Både Paolos och Lakritsroten är bolag med helt rätt profil och stor potential att växa tillsammans med Evanoff Group.

”Paolos” lanserades 2013 och säljer italienska livsmedelsprodukter, förra året med en omsättning på drygt 34 miljoner kr och med Paolo Roberto som frontfigur.
– Med min passion för italiensk mat och Evanoff groups erfarenhet från branschen ser jag fram emot att expandera kraftigt med Paolos under de kommande åren, säger Paolo Roberto.

– Paolos är ett varumärke med enorm tillväxtpotential, tror Dani Evanoff.
– Svenska folket älskar Italien och italiensk mat och varumärket Paolos har mycket mer att erbjuda framöver. Jag tror att vi kan mångdubbla omsättningen inom bara något år.

Lakritsroten har sex fysiska butiker och e-handel med kunder över hela Sverige.
– Framtiden för alla lakritsfantaster ser ljus ut, både i Sverige och utomlands. Lakritsrevolutionen har bara börjat och jag är väldigt glad över att Evanoff group är med på resan, säger Erik Dahlén som är vd för Lakritsroten.

Evanoff group planerar flera strategiska investeringar under 2018.
Målet är att bygga upp en företagsgrupp med ett tiotal portföljbolag.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.