Lokalt satsande Fodi ökar

Fodi, som satsar på en lokal onlinehandel med mat, går framåt.
Nu har man just lanserat sin verksamhet i Danderyd.

Det startade i Bromma där färska bolaget Fodi satsade på en ultralokal onlinehandel med mat.
Nu har man fokuserat på återkommande kunder, ökning av snittkassen och bättre bruttomarginaler och det ger resultat.

Under oktober ökade man omsättningen med 13 procent jämfört med månaden innan och i linje med prognos.
Antalet återkommande kunder ökade med 22 procent och snittkassen med elva procent, berättar bolagets vd Jonas Hammargren.

Nu har man just lanserat Bromma-konceptet i Danderyd och gör nu en större satsning på reklam i tunnelbanan, olika events och direktreklam.
– Vi vet att Danderyd är ett köpstarkt område, hushållen är större och det är längre till matbutikerna där än i Bromma, säger Jonas Hammargren.

Eftersom Fodi också vill etablera försäljningskanaler för lokala råvaror och produkter finns ett antal sådana även i Danderyds-satsningen.
Där erbjuder Fodi varor från exempelvis Roslagens musteri, Tarby gård, Evalie och Little flower & co.