fbpx
Senaste
Minusresultat för IntersportZoégas b(r)ygger för framtidenCoop ställer om i DegerforsCity Gross stöttar böndernaGurkskörden är igång i SkåneSuccé för GW bland kändisvinernaFler vill låna i sommarFler handlare vill hjälpa bönderFler ska lära sig brygga ölAllt fler har koll på ”bäst före”Skadegörelse mot Ica-butikVarubrist efter bra försäljningLax och tonfisk i handelskrigStarbucks slopar plastsugrören680 000 laxar på rymmenBra junimånad för IcaIca-butik stöttar böndernaStor strid inom svensk ostnäringSkånsk matsatsning i konkursLidl öppnar i Solna centrumBrothers och Polarn o Pyret uppåtGlobal e-handel hotar jobbenHemkört i hela landet föreslåsCoop återkallar havredryckHär är fotbollsmat(ch)en hos IcaEniga om tillträdesförbudMatlust klimatsmartast i AlmedalenCoop nyöppnar i SvanskogMer vildsvinskött till folketSlutar sälja engångsartiklar i plastTvingades utlösa överfallslarmetDe är nya kvinnliga nätverketSexleksaker Ekos nya satsningOnly siktar på 50 svenska butikerEcoliving söker nytt kapitalLugnare och bättre med frukostNya drycker = ny(ttig)a drycker”Svenska bär toppen för tarmen”All sommarrea i samma portalBra för Norge – dyrare i SverigeKlarna diskriminerade 100-åringFärre besökare – ökad försäljningTre av tio väljer vegetarisktCoop stänger i SträngnäsVarnar för julhandeln redan nuPraon är tillbaka – många till handelnHögtryck för skånska gårdsbutikerEko öppnar i Örebro och SundsvallE-handel kräver nya matpackHallandsbonde ny vice hos ArlaGladare av nyttig matKarma och Matsmart cirkulära topparUng Hemköp-handlare prisadBondens skafferi öppnar idagVar femte utsatt för hotVinstlyft för Kappahl – som vänt?69 hållbara förslag från AxfoodHur påverkas vi av proteinhetsen?Lägre dioxinhalt i ekoägg nuNormal når målet 30 butiker i årHög konsumtion oroar mestTvå nya chefer hos NettoIca kritiseras för ölreklam”Ska finnas hos alla med delikatessdisk”Fem e-handelsfakta som är myter…Varnar för tuff sommarDärför lämnar Louise König CoopIca lyfte HBTQ i tv-reklamSå ska matsvinnet halverasSå e-handlar du smartareÖppnar Stora Coop i SpångaSkapar 12 000 sommarjobbElgiganten rekordökade vinstenBra och mindre bra kring matsvinnLilla Coop i lilla SunnemoFirar midsommar alkoholfrittSatsar på Kravmärkt charkråvaraNu ska vi lukta…grill!Tar över Pressbyrån och 7-ElevenLjungberg ny vd för digitalhandelnTill midsommar vill vi äta svensktAxfood och Lidl knaprar på CoopSverige fyra i vegotrendenHandlarna mer optimistiska i juniMiljön viktigare än snabb leverans

Marknadsledande på kattmat

By on 21 March 2018
klulul

Det kan finnas anledning att ta sig en jamare i Vårgårda idag.
Mjau är nämligen marknadsledande på kattmat.
– Vi bryr oss på riktigt, förklarar brand manager Anna Lindblad framgången.

Enligt Nielsen Scanning Data är alltså svenska Mjau nu marknadsledande på kattmat inom dagligvaruhandeln.
Därav anledningen att fira hos företaget i Vårgårda.

– Vi känner våra kunder, vi vet vad de tycker om och vad som är viktigt för dem, säger anna Lindblad som är brand manager hos Mjau.
– Tack vare det har vi lyckats ta fram produkter som de faktiskt efterfrågar.
– I kombination med stora insatser för att minska hemlösheten bland katter och ett gediget CSR-arbete har vi vunnit de svenska kattägarnas hjärtan, tror hon.

Anna Lindblad hänvisar här till Mjaus aktiviteter där varumärket exempelvis lanserat en kattungeskola, tagit initiativ till ”Hemlösa katters vecka” och att man driver det egna katthemmet Tassalyckan för hemlösa katter.
– Vi bryr oss på riktigt och det märks på oss, säger Anna Lindblad.
–  Jag tror konsumenterna känner det och att det är därför vi nu är marknadsledande.

Mjau har därmed gått från stagnerande försäljningssiffror till att nu vara marknadsledande och det på ett par år.
Under våren 2018 kommer man att utöka sortimentet ytterligare efter att redan under 2017 ha lanserat en rad nyheter.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.