Marknadsledande på kattmat

By on 21 mars 2018
klulul

Det kan finnas anledning att ta sig en jamare i Vårgårda idag.
Mjau är nämligen marknadsledande på kattmat.
– Vi bryr oss på riktigt, förklarar brand manager Anna Lindblad framgången.

Enligt Nielsen Scanning Data är alltså svenska Mjau nu marknadsledande på kattmat inom dagligvaruhandeln.
Därav anledningen att fira hos företaget i Vårgårda.

– Vi känner våra kunder, vi vet vad de tycker om och vad som är viktigt för dem, säger anna Lindblad som är brand manager hos Mjau.
– Tack vare det har vi lyckats ta fram produkter som de faktiskt efterfrågar.
– I kombination med stora insatser för att minska hemlösheten bland katter och ett gediget CSR-arbete har vi vunnit de svenska kattägarnas hjärtan, tror hon.

Anna Lindblad hänvisar här till Mjaus aktiviteter där varumärket exempelvis lanserat en kattungeskola, tagit initiativ till ”Hemlösa katters vecka” och att man driver det egna katthemmet Tassalyckan för hemlösa katter.
– Vi bryr oss på riktigt och det märks på oss, säger Anna Lindblad.
–  Jag tror konsumenterna känner det och att det är därför vi nu är marknadsledande.

Mjau har därmed gått från stagnerande försäljningssiffror till att nu vara marknadsledande och det på ett par år.
Under våren 2018 kommer man att utöka sortimentet ytterligare efter att redan under 2017 ha lanserat en rad nyheter.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.