Netonnet ska tredubbla när vi grillar

By on 19 mars 2018
21005924--

Nu börjar grillsäsongen – snart i alla fall.
Netonnet har redan laddat.
Målet? Att sälja tre gånger så mycket.

Grillsäsongen blir allt hetare för varje år och 2018 beräknas inte bli något undantag.
Det har naturligtvis alltfler aktörer upptäckt alltmer och en av dem är Netonnet.

Nu gör nät- och lagerbutiksjätten en storsatsning.
Målet är att tredubbla omsättningen inom grillar och kringutrustning.

Netonnet säger sig att gå in i konceptet med samma ambitioner som i övrig verksamhet – att vara ”prisvärd och relevant”.
Men inom grillsektorn har Netonnet en bredare och mer tungt etablerad konkurrens än inom andra sektorer man är aktiv i.
Grillar och kringutrustning säljs ju inte bara av andra kedjor inom hemelektronik utan dessutom av alla stora kedjor inom dagligvaruhandeln (där man också satsar alltmer) liksom av byggvaruhus och andra.

Netonnet blåste startsignal för grillsortimentet för en vecka sedan.
Man rullar nu ut satsningen över landet och räknar med att försäljningen på allvar tar fart under påskveckan, som traditionen säger.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.