fbpx
Vill du medverka i vår inlaga Grill & Kalla Drycker? Kontakta annons@butikstrender.se Sista materialdag 4 april.

Nu ska grillen bli ännu hetare…

By on 5 september 2018

Nya färdiggrillade produkter.
Initiativet kommer från Kronfågel.
Ambitionen? Att uppdatera butiksgrillen.

Butiksgrillen gjorde entré i svenska butiker under 1970-talet och blev snabbt en succé.
Den gav oss möjligheten att köpa kycklingen färdiggrillad och äta den direkt vi kom hem istället för att behöva tillaga den själva.

Nu vill Kronfågel uppdatera användningen av butiksgrillen och lanserar därför nya färdiggrillade produkter.
– Vi vet att många konsumenter önskar fler valmöjligheter gällande färdiggrillade alternativ. Därför valde vi att utveckla och förbättra butiksgrillen med ett nytt uppdaterat sortiment, berättar Anders Ferlin som är Kronfågels produkt- och innovationschef.
– Butiksgrillen är en otroligt bra utgångspunkt för att erbjuda våra konsumenter god, snabb och färdiggrillad mat. Kycklingen passar utmärkt till en sallad eller klyftpotatis och sås, anser han.

Den traditionella butiksgrillade kycklingen blir kvar men uppgraderas och får sällskap av flera nya produkter.
– Kronfågels hela grillkyckling har fortsatt en smak av timjan och vitlök och det är den säsongsvariant som tidigare sålt allra mest och är mest populär bland våra konsumenter, konstaterar Anders Ferlin som för egen del konstaterar att den mustiga smaken av timjan, vitlök, oregano och lök är en perfekt kombination när hösten kommer.

Från vecka 38 finns konceptet Grill Take Away i butiksgrillen, meddelar Kronfågel.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.