fbpx
Senaste
Minusresultat för IntersportZoégas b(r)ygger för framtidenCoop ställer om i DegerforsCity Gross stöttar böndernaGurkskörden är igång i SkåneSuccé för GW bland kändisvinernaFler vill låna i sommarFler handlare vill hjälpa bönderFler ska lära sig brygga ölAllt fler har koll på ”bäst före”Skadegörelse mot Ica-butikVarubrist efter bra försäljningLax och tonfisk i handelskrigStarbucks slopar plastsugrören680 000 laxar på rymmenBra junimånad för IcaIca-butik stöttar böndernaStor strid inom svensk ostnäringSkånsk matsatsning i konkursLidl öppnar i Solna centrumBrothers och Polarn o Pyret uppåtGlobal e-handel hotar jobbenHemkört i hela landet föreslåsCoop återkallar havredryckHär är fotbollsmat(ch)en hos IcaEniga om tillträdesförbudMatlust klimatsmartast i AlmedalenCoop nyöppnar i SvanskogMer vildsvinskött till folketSlutar sälja engångsartiklar i plastTvingades utlösa överfallslarmetDe är nya kvinnliga nätverketSexleksaker Ekos nya satsningOnly siktar på 50 svenska butikerEcoliving söker nytt kapitalLugnare och bättre med frukostNya drycker = ny(ttig)a drycker”Svenska bär toppen för tarmen”All sommarrea i samma portalBra för Norge – dyrare i SverigeKlarna diskriminerade 100-åringFärre besökare – ökad försäljningTre av tio väljer vegetarisktCoop stänger i SträngnäsVarnar för julhandeln redan nuPraon är tillbaka – många till handelnHögtryck för skånska gårdsbutikerEko öppnar i Örebro och SundsvallE-handel kräver nya matpackHallandsbonde ny vice hos ArlaGladare av nyttig matKarma och Matsmart cirkulära topparUng Hemköp-handlare prisadBondens skafferi öppnar idagVar femte utsatt för hotVinstlyft för Kappahl – som vänt?69 hållbara förslag från AxfoodHur påverkas vi av proteinhetsen?Lägre dioxinhalt i ekoägg nuNormal når målet 30 butiker i årHög konsumtion oroar mestTvå nya chefer hos NettoIca kritiseras för ölreklam”Ska finnas hos alla med delikatessdisk”Fem e-handelsfakta som är myter…Varnar för tuff sommarDärför lämnar Louise König CoopIca lyfte HBTQ i tv-reklamSå ska matsvinnet halverasSå e-handlar du smartareÖppnar Stora Coop i SpångaSkapar 12 000 sommarjobbElgiganten rekordökade vinstenBra och mindre bra kring matsvinnLilla Coop i lilla SunnemoFirar midsommar alkoholfrittSatsar på Kravmärkt charkråvaraNu ska vi lukta…grill!Tar över Pressbyrån och 7-ElevenLjungberg ny vd för digitalhandelnTill midsommar vill vi äta svensktAxfood och Lidl knaprar på CoopSverige fyra i vegotrendenHandlarna mer optimistiska i juniMiljön viktigare än snabb leverans

Nu ska vi lukta…grill!

By on 20 June 2018
grillparfym

Sommarens hetaste grilltrend är en parfym.
Det tror Falcon.
Tisdag kom pressmeddelandet om att man lanserar parfymen som doftar grill…

Enligt pressmeddelandet tänker Falcon lansera en parfym som doftar grill – ”insvept i en förförisk slöja av rök, andas doften björkved och humle” löd det poetiskt i pressreleasen.
Redan där började en och annan fundera på om datumet var 1 april eller 19 juni…

– Doften avger tydliga förnimmelser av grill och svensk sommar, hävdade Falcon som säger att dess ”Eau de grill” lanseras i en begränsad upplaga men med syftet att ”skapa gemenskap och grillminnen”.

Möjligen avskräcktes en och annan från tron att det kommer att bli en komplett spridd folklig doft av priset.
Enligt Falcon var prislappen på 35 milliter 599 kr.

– Vi vill göra det enklare och roligare för människor att skapa minnesvärda stunder av gemenskap. Grilla är godast tillsammans och i vår webbshop finns allt man kan tänkas behöva för att njuta vid grillen, och att fånga den känslan i en doft känns klockrent. ”Eau de Grill” är som en perfekt grillkväll, tappad på flaska, hävdade Louise Eckerbom, Brand Manager för Falcon i releasen.

Parfymen lanseras på webbshopen 26 juni.
Vi återkommer i ärendet.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.