fbpx
Vi vill ut och träffa våra läsare! Har du några nyheter? Händer det något roligt i er butik? Kontakta redaktionen@butikstrender.se . Tjipp!

Ny förpackning – samma innehåll

By on 25 October 2018

En ny ask.
Samma uppsättning praliner.
Det handlar om årets Aladdin-ask.

Redan 1939 lanserades Aladdin-asken för de svenska konsumenterna och nästa år firar alltså de populära pralinerna sitt 80-årsjubileum.
Men först ska vi avverka årets säsong då de röda askarna ska pryda varje julbord.

I år är prydnaden en aning ny.
Medan Aladdin de senaste åren lanserats med en ny pralin per år är årets nyhet att ingen sådan finns.
Aladdin-askens innehåll är detsamma som förra året men förpackningen är ny.

Marabou påminner om att asken bytt design inte mindre än åtta gånger sedan lanseringen 1939 och dessutom har man presenterat fler än 50 nya smaker under åren – så ett år utan en nyhet är inte mycket i ett 79-årigt perspektiv.

– Man brukar ju säga att det är insidan som räknas, och så är det ju, men vi vet alla hur härligt det är att få sätta på sig något fint – det gäller även Aladdinasken, hävdar Sara Sjöholm som är varumärkesansvarig hos Mondelēz som numera äger Marabou.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.