fbpx
Vill du medverka i vår inlaga Grill & Kalla Drycker? Kontakta annons@butikstrender.se Sista materialdag 4 april.

Nya nischen – färdigmat för barn

By on 16 oktober 2018

Det finns en stor lucka på marknaden när det gäller färdiga maträtter.
Det handlar om barn och unga.
Nu vil familjeföretaget Helmers lilla kök fylla den luckan.

Just nu pågår en satsning på att få in nytt kapital till Helmers lilla kök via crowdfunding-sajten Funded by me.
Ambitionen är att skapa resurser för att växa i ett företag som grundarna menar har en stor framtid.

– Vi har identifierat en stor lucka på marknaden för färdiga maträtter, analyserat marknaden och utvecklat Helmers lilla kök, säger Hanna och Otto Warolin Paulsen vilka står bakom det nya företaget.
Det handlar om att skapa – som man säger – färska, näringsrika och svenskproducerade färdigrätter för barn.

– Idag säljer vi fyra populära rätter och fler kommer, konstaterar grundarna som nu letar nytt kapital via en emission hos Funded by me.
Grundarna ser även fler fördelar med sina produkter.
– Vi skapar inte bara god mat. Helmers lilla kök ger också Sveriges barnfamiljer extra tid och mindre bekymmer runt att barnen ska äta rätt, menar grundarna.

Helmers köttbullar, Helmers morotsbollar, Helmers pannkaka och Helmers korv och pasta är de fyra första färdigrätterna för barn från företaget som även har en butik i Norra Djurgårdsstaden i Stockholm.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.