Nya skärmar i City Gross butiker

För ett år sedan samlade Bergendahls ihop City Gross annonsytor och skapade Marknadsplats City Gross.
Nu investerar City Gross i skärmar för alla sina butiker.

Under januari månad rullar City Gross igång monteringen av skärmar i samtliga 44 butiker.
Man räknar med att ara klar med monteringen under mitten av februari.

Förutom ledskärmar i butikerna sätter man även upp skärmar i entré, kafé och kassalinjer.

– Detta är stort och viktigt för oss och nu ska det bli riktigt roligt att besöka kunder. När vi påbörjade samarbetet med City Gross såg vi direkt på besökssiffrorna att detta var en mediekanal att räkna med, säger Henrik Skeppland, vd för Brandscope som nu enbart arbetar med Marknadsplats City Gross.

Samarbetet mellan Bergendahls och Brandscope har pågått i över ett år och lanseringen av de digitala annonsytorna har varit ett viktigt delmål redan från början.

– Alla ska göra det de är bäst på och vi är bäst på mat, därför var det naturligt att söka en samarbetspartner i det här projektet, sammanfattar Bergendahls inköpsdirektör Mats Sjödahl.