Nysatsning på eget märke

Coop relanserar sitt varumärke Änglamark och låter startskottet gå för en ny satsning.
Vecka 43 börjar lanseringen i Coops 650 butiker med ett antal nyheter.

När Coop nysatsar på varumärket Änglamark blir det under lanseringen vecka 43 med ett nytt utseende på produkterna i fysisk butik och med en ny Änglamarksbutik på coop.se.
Dessutom satsar man på ett utökat sortiment och utvecklade produkter.

– För att en hållbar livsstil ska vara praktiskt möjlig för alla – oavsett förkunskaper och tjocklek på plånboken – måste det vara enkelt att välja och handla hållbart, säger marknadsdirektören Björn Larsson.
– Vi jobbar varje dag för att välja ut de produkter som tar bästa hänsyn till hållbarhet och med nya Änglamark vill vi göra det enklare för våra kunder att leva hållbart, menar Larsson.

Änglamark lanserades som varumärke 1991 och har sedan dess varit en Coop-profil inom miljövänligt och ekologiskt.
Samtidigt har försäljningsandelen av ekologiska produkter hos Coop vuxit till över tio procent.

Nu tar man nästa steg genom att relansera varumärket under delvis nya former.
Coop räknar med att ett rejält utökat sortiment ska innebära att man går från cirka 650 produkter till tusen år 2020 med Änglamark som varumärke.