fbpx
Vi vill ut och träffa våra läsare! Har du några nyheter? Händer det något roligt i er butik? Kontakta redaktionen@butikstrender.se . Tjipp!

Nytt digitalt verktyg för handeln

By on 7 January 2019

Digitaliseringen av detaljhandeln medför ett ökat behov av datadriven analys och kvalitativa beslutsunderlag.
Det anser HUI – Handelns utredningsinstitut – och lanserar nu nya verktyget HUI Maps.

Detaljhandeln behöver mer datadriven analys och kvalitativa beslutsunderlag när digitaliseringen tilltar.
Det menar HUI som nu lanserar digitala verktyget HUI Maps.

Tanken är att samla relevant information kopplad till detaljhandeln i ett kartbaserat verktyg.
Den för svenska marknaden unika lösningen lanseras enligt plan under våren 2019.

HUI Maps kommer från start att erbjuda handelsrelaterade data om Sveriges butiker, handelsplatser, kommuner och län. Utöver detta kommer bland annat demografiska data att vara tillgängliga. Användare kommer även att kunna beställa skräddarsydda data och addera egen data i verktyget.

– Med HUI Maps följer vi med i branschens digitalisering och samlar flera av HUIs databaser i ett kraftfullt och illustrativt arbetsverktyg som kommer att vara till stor hjälp för beslutsfattare i handeln, säger Tobias Rönnberg, projektledare HUI Maps, HUI Research.

– Detta är ett av flera steg mot en anpassning av HUI-statistiken till ett digitalt, mer användarvänligt och smartare format. HUI:s data och insikter kommer att vara ett självklart verktyg i den digitala vardagen, säger Jonas Arnberg, vd, HUI Research.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.