Öljätten gör Sverige-satsning

By on 18 January 2018
Inbevs produkter

Corona, Budweiser, Stella Artois.
Märken från världens största ölföretag, Inbev.
Nu satsar man hårdare på den svenska marknaden.

AB Inbev är en gigant inom öl globalt och världens största ölföretag. Företaget har ungefär 200 000 anställda i mer än 50 länder över världen och redovisar enligt Beernews senaste året en vinst på 45,5 miljarder dollar.

Nu ska man satsa hårdare på den svenska marknaden där Inbevs produkter hittills marknadsförts av Carlsberg Sverige.
Tanken är att globalt kända märken som Corona, Budweiser och Stella Artois ska knapra åt sig marknadsandelar bland svenska öldrickare.

– Svenska konsumenter är intresserade av och kunniga om öl och ställer höga krav på produkternas kvalitet, säger Christophe Stevens, nordisk områdeschef för AB Inbev, i ett pressmeddelande.
– Med vår produktportfölj kan vi perfekt möta deras ökande efterfrågan av premiumöl.

– Vårt mål är att jobba nära våra lokala partners, få en bättre förståelse för lokala behov och att ta med oss lärdomar från resten av världen, för att därigenom kunna förbättra upplevelsen för lokala konsumenter när de njuter av våra öl, säger Christophe Stevens.

Den produktportfölj som satsningen i Sverige ska innehålla är, enligt samma pressmeddelande, Corona, Stella Artois, Budweiser, Beck’s, Franziskaner, Hoegaarden, Leffe, Löwenbräu, Negra Modelo och Spaten.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.