Om oss

Butikstrender är en oberoende och butiksnära branschtidning som riktar sig till dagligvaruhandeln och servicehandeln. Tidningen har funnits sedan 2002 och är ett exklusivt månadsmagasin med en upplaga på 15 000 exemplar per utgåva.

Butikstrender är ett starkt varumärke inom dagligvarubranschen och våra läsare utgörs bland annat av butikschefer, handlare, ägare och butikspersonal. Vi har även många producenter, leverantörer och politiker som är aktiva läsare, då de vill ha en inblick i branschen och kunskap om aktuella frågor och trender.

Vi skriver bland annat om lönsamhet i butik, trender, nyheter och om ämnen som är på aktuella och på agendan inom branschen. Genom att besöka olika butiker och träffa inflytelserika profiler kan vi ge våra läsare kvalitet i det redaktionella materialet. Dagsfärska nyheter finns att läsa dagligen på hemsidan och i tidningen granskar vi olika ämnen på djupet. Just därför kan vi säga att en utgåva av Butikstrender aldrig blir för gammal.

 

2012 blev Butikstrender nominerade som ”Årets genombrott” av Sveriges tidskrifter och blev störst i branschen enligt TS statistik för 2012.

Under 2016 satsar vi på att bli ännu bättre och starkare, både som varumärke och som produkt. Vi hoppas du följer med oss på resan!

Cover10_ 2 314[1] Omslag 5 pdf Cover1_BT07_15.indd Cover10_ Cover1_BT08_15.indd Omslag nr 1 2014Omslag nr 3 2014 omslag.indd  omslag nr 4_webbomslag nr 5_webbomslag nr6789