fbpx
Vill du medverka i vår inlaga Grill & Kalla Drycker? Kontakta annons@butikstrender.se Sista materialdag 4 april.

Optimismen fortsätter öka

By on 14 december 2018

Det är en fortsatt ökad optimism hos de svenska konsumenterna.
Det konstaterar analysföretaget Nielsen i en pressrelease.


Det är alltså en fortsatt optimism och en fortsatt ökad optimism hos de svenska konsumenterna, konstaterar Nielsen.
För fjärde kvartalet i rad ökar de svenska konsumenternas tillit till utvecklingen, enligt Nielsen.

– Den ökade optimismen i Sverige drivs främst av en positiv syn på såväl privatekonomin som den rådande arbetsmarknaden, skriver Nielsen.
– I Sverige kan även ses att en tillväxt  på plus 3,1 procent på marknaden för snabbrörliga konsumentvaror främst drivs av volym (2,1 procent), det vill säga ökad konsumtion.

Inom Norden finns Danmark på första plats och danskarna är även etta i Europa med ett index på 122, vilket är landets högsta notering sedan finanskrisen för drygt tio år sedan.
Förutom den blygsamma ökningen svenskarna redovisar ökar även optimismen i Norge och Finland.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.