Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Oumph! – nu i 400 brittiska butiker

Oophs!
Kanske man säger idag hos svenska Oumph!
Oumph lanserar nu av Tesco i hela Storbritannien.

I höstas visades och lanserades svenska växtbaserade Oumph, tillverkad av Food for progress, på Whole Food Market.
Nu lanseras Oumph av Tesco och finns redan på närmare 400 Tesco-butiker över hela Storbritannien.

– Vi har sett fram emot den här lanseringen, säger Andrs Wallerman som är vd för Food for progress och en av grundarna.
– Tesco är den perfekta partnern för oss, inte bara på grund av deras storlek, utan också för att de ligger i framkant bland brittiska dagligvarukedjor när det gäller goda och hållbara produkter.

Från och med den 12 mars finns tre sorters Oumph! på närmare 400 Tescobutiker runt om i Storbritannien: Pulled Oumph!, Kebab Spiced och The Chunk.

Under det senaste året har Tesco ökat sin försäljning av frysta växtbaserade livsmedel med mer än 70 procent och av färdiga rätter med 30 procent.
– Vi ser just nu en massiva efterfrågan på växtbaserad mat, säger Derek Sarno, som är director of plantbased food innovation hos Tesco.
– När jag smakade Oumph första gången visste jag direkt att det skulle passa perfekt på Tesco, konstaterar Sarno.

SENASTE NYHETERNA

E-MAGAZINE

Håll koll på de senaste nyheterna inom dagligvaruhandeln vart du än befinner dig. 

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Fler nyheter.

Fasanburgare på McDonald´s?

Ett enda grevskap i England saknar McDonald´s – men nu är den saken ”hotad”. I lilla Rutland har myndigheterna just

3D-printad labbfisk, någon?

Labbodlad fisk. Dessutom 3D-printad. Dessutom snart på ett matbord nära dig. Foodtech-företaget Bluenalu i San Diego räknar med att ha

Paul Svensson hedersdoktor

Paul Svensson – kock, matvisionär, författare med mera – kan nu lägga en ny titel till sitt CV. Han är

Clas Ohlson minskade i december

Clas Ohlson minskade sin totala försäljning i december. Minskningen var 2 procent och försäljningen stannade då vid 1 285 miljoner kr

Hushållens konsumtion still

De svenska hushållens konsumtion var oförändrad i november 2019 jämfört med månaden innan. Jämfört med november månad 2018 steg konsumtion

Rekord för Lidls julaktion

Lidls försäljning av julmust drog in rekordsumman 235 039 kronor till Barncancerfonden. Dessutom kunde man ihop med Allwin ge bort 4 000

De sålde mindre i december

2019 blev ett tufft år för modehandeln. Det visar inte minst stilindex från Svensk handel stil. Detta index visar nämligen

Vill öka kunskapen om plast

Forskare vid Karlstads universitet får nu drygt 3,8  miljoner kr av Lidl för att öka konsumenters och förpackningsutvecklares kunskap om

Teknikmagasinet i konkurs

Teknikmagasinet ansöker nu om konkurs. Under en tid har man försökt genomföra en rekonstruktion och även haft intressenter som velat

De kan bli Årets matbluff

Rekordmånga kandidater. Fem finalister. Fram till 20 januari kan du rösta på vilken vara som motvilligt ska få utmärkelsen Årets

Ludvig Anderberg tror på Mat.se

E-handeln av mat har stor tillväxtpotential och det egna företaget Mat.se ligger i framkant med smart lösningar. Det anser, möjligen

Vill kartlägga kompetensbehov

Det finns en brist på utbildningar inom kött och chark i Sverige, anser regeringen. Nu vill man genomföra en inventering

powered by Typeform

Online videos

NYHETSBREV.

- FEM snabba
- Varje vardag
- Vid lunch