fbpx
Vi vill ut och träffa våra läsare! Har du några nyheter? Händer det något roligt i er butik? Kontakta redaktionen@butikstrender.se . Tjipp!

Över miljonen till goda ändamål

By on 12 September 2018

Goddryck är god dryck. Precis som Godel är god el.
Och så vidare. Svårare än så är det inte.
– Det finns andra drivkrafter än bara pengar, konstaterar Peter Roland hos Goddryck.

Good Cause startades 2005 med ambitionen att göra bra business med bra produkter och samtidigt uträtta något positivt i samhället.
Sedan dess har man under sina vingar startat företag inom el, fond, dryck och de har logiskt nog fått namnen Godel, Godfond, Goddryck.

Good Causes affärsidé är att genom bra business med kvalitativa produkter skapa ett överskott som kan gå till viktiga insatser.
Det har gett resultat och sedan starten för 13 år sedan har Good Causes företag genererat mer än 59 miljoner kr till välgörenhet.

2015 startade Goddryck som nu lanserar två mousserande alkoholfria viner i dagligvaruhandeln.
Goddryck levererar av sin vinst till sex organisationer och har redan genererat mer än en miljon kr till sina goda ändamål.

Läs mer om Goddryck och Good Cause i Butikstrender 8/2018

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.